2
EXE RANK
ć$в1Lм3z `
Fexe Kullanıcısı
Puanları
0
Çözümler
0
- Katılım
- 6 Ocak 2009
- Mesajlar
- 2,147
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 32
İki şehir arasına saatte 360 km hizla hızlı trenler sefer yapacak.
Ekonomik krize rağmen Fransa, İngiltere ve İspanya, saatte 300 kilometreden fazla hızda seyreden yüksek süratli yolcu trenlerine yatırımlara devam ediyor. Dünya ekonomisi yavaşlıyor ama trenler her geçen gün daha da süratleniyor.
Suudi Arabistan da dünyadaki bu eğilimden geri kalmıyor ve hızlı trenlerle ilgili bir proje geliştiriyor. Bu projenin diğerlerinden farkı ise kutsal 2 şehri birbirine bağlayacak olması. Haremeyn Yüksek Süratli Demiryolu projesi, Mekke ve Medine şehirlerini birbirine bağlayacak. Haremeyn kelimesi de iki şehirdeki kutsal mekanları ifade ediyor.
Her şeyin planlandığı gibi gitmesi halinde hızlı trenler 2012'de hizmete girecek. Dini vecibelerini yerine getirmek üzere mukaddes topraklara gelecek olan Müslümanların işlerini çok kolaylaştıracak bu projede Cidde limanıyla Mekke'nin güneyi ve Medine'nin kuzeyi arasında saatte 360 kilometre hızla sefer yapan elektrikli trenler görev yapacak. Yol boyunca da ultra-modern istasyonlar kurulacak. Bu istasyonlar, İngiltere'nin dünyaca ünlü mimarlık firması Norman Foster tarafından dizayn ediliyor.
Projeyle ilgili ilk kontratlar geçtiğimiz ay yapıldı. Projenin detayları ise henüz belirlenmiş değil. Projede görev yapan Muzhan Mecidi, demiryolunun sosyal ve ekonomik sonuçlarının da olacağını söyledi.
Her sene en az 3 milyon hacı adayı, Cidde'den bu kutsal şehirlere gidiyor. Projede bazı fiziki ve beşeri zorluklar da var. Sıcaklıklar bölgede sıfır dereceden başlayarak 50 santigrat derecenin üzerine kadar çıkabiliyor. Hac döneminde meydana gelecek muazzam insan akını da güçlüklerden biri. Haremeyn demiryolu projesinin müdürü Salim Ahmed, sıcaklıklar arasındaki büyük farklılıkların sıkıntıya yol açabileceğini fakat demiryollarının dizayn ediliş biçimiyle sıkıntının üstesinden gelineceğini ifade etti.
Ahmed, trenlerin kadın-erkek ayrımına göre dizayn edilmeyeceğini fakat bu ayrımın kendiliğinden meydana geleceğini de sözlerine ekledi.
Projede "abidevi bir mimari" kullanılacağını da ifade eden Suudi yetkililer, bilhassa Mekke ve Medine terminallerinin "müstesna, simgesel ve mimarlıkta dönüm noktası" durumunda olacağını iddia ettiler.
Proje, ülkedeki bazı alışkanlıkların da ortadan kalkmasına yol açacak. Dünyanın en büyük petrol üreticisi olan ülkede, aşırı derecede yakıt tüketen lüks ciplerin yerine yüksek teknolojili ulaşım araçları geçecek.

Ekonomik krize rağmen Fransa, İngiltere ve İspanya, saatte 300 kilometreden fazla hızda seyreden yüksek süratli yolcu trenlerine yatırımlara devam ediyor. Dünya ekonomisi yavaşlıyor ama trenler her geçen gün daha da süratleniyor.
Suudi Arabistan da dünyadaki bu eğilimden geri kalmıyor ve hızlı trenlerle ilgili bir proje geliştiriyor. Bu projenin diğerlerinden farkı ise kutsal 2 şehri birbirine bağlayacak olması. Haremeyn Yüksek Süratli Demiryolu projesi, Mekke ve Medine şehirlerini birbirine bağlayacak. Haremeyn kelimesi de iki şehirdeki kutsal mekanları ifade ediyor.
Her şeyin planlandığı gibi gitmesi halinde hızlı trenler 2012'de hizmete girecek. Dini vecibelerini yerine getirmek üzere mukaddes topraklara gelecek olan Müslümanların işlerini çok kolaylaştıracak bu projede Cidde limanıyla Mekke'nin güneyi ve Medine'nin kuzeyi arasında saatte 360 kilometre hızla sefer yapan elektrikli trenler görev yapacak. Yol boyunca da ultra-modern istasyonlar kurulacak. Bu istasyonlar, İngiltere'nin dünyaca ünlü mimarlık firması Norman Foster tarafından dizayn ediliyor.
Projeyle ilgili ilk kontratlar geçtiğimiz ay yapıldı. Projenin detayları ise henüz belirlenmiş değil. Projede görev yapan Muzhan Mecidi, demiryolunun sosyal ve ekonomik sonuçlarının da olacağını söyledi.
Her sene en az 3 milyon hacı adayı, Cidde'den bu kutsal şehirlere gidiyor. Projede bazı fiziki ve beşeri zorluklar da var. Sıcaklıklar bölgede sıfır dereceden başlayarak 50 santigrat derecenin üzerine kadar çıkabiliyor. Hac döneminde meydana gelecek muazzam insan akını da güçlüklerden biri. Haremeyn demiryolu projesinin müdürü Salim Ahmed, sıcaklıklar arasındaki büyük farklılıkların sıkıntıya yol açabileceğini fakat demiryollarının dizayn ediliş biçimiyle sıkıntının üstesinden gelineceğini ifade etti.
Ahmed, trenlerin kadın-erkek ayrımına göre dizayn edilmeyeceğini fakat bu ayrımın kendiliğinden meydana geleceğini de sözlerine ekledi.
Projede "abidevi bir mimari" kullanılacağını da ifade eden Suudi yetkililer, bilhassa Mekke ve Medine terminallerinin "müstesna, simgesel ve mimarlıkta dönüm noktası" durumunda olacağını iddia ettiler.
Proje, ülkedeki bazı alışkanlıkların da ortadan kalkmasına yol açacak. Dünyanın en büyük petrol üreticisi olan ülkede, aşırı derecede yakıt tüketen lüks ciplerin yerine yüksek teknolojili ulaşım araçları geçecek.