Yeni BMW M5

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Method
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
20
EXE RANK

Method

Fexe Kullanıcısı
Puanları 0
Çözümler 0
Katılım
5 May 2010
Mesajlar
30,484
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Method
2012bmwm5sedan215.jpg


Yeni amiral gemisi, önceki M5’lerde olduğu gibi, ince tasarım unsurları ile, 4 kapılı otomobili formatında bir süper spor otomobil katili olduğu mesajını veriyor.

Agresif tasarım en çok ön tampondaki radyatör, turbolar ve yağ soğutucusuna hava sağlayan deliklerde dikkati çekiyor.

Araç 4.4 litre hacminde çift turbo beslemeli V8 motor ile donatılmış. 560 bg güç ve 680 Nm tork üreten motoru ile yeni M5 0-100 km/s hızlanmasını 4.4, 0-200 km/s hızlanmasını 13 saniyede gerçekleştiriyor.

M5’ler iki farklı azami hıza sahip olacak – standart otomobilde 250 km/s ile elektronik olarak sınırlanan azami hız, seçenek olarak sunulan M Driver’s Package’da 305 km/s.

Mevcut V10 motorlu E60 M5’e göre maksimum güç yüzde 10, tork yüzde 30 artarken yakıt ekonomisi yüzde 30 iyileşmiş.

Otomobilde yedi vitesli, çift debriyajlı bir şanzıman bulunuyor.

Şanzıman direksiyon simidine monte edilmiş vites değiştirme kulakçıkları ile yönetilebiliyor.

Elektronik kontrollü, çok-levhalı, kilitlenebilen yeni bir Active M diferansiyel motorun gücünü yere aktarıyor. BMW’ye göre diferansiyel sürüş durumuna bağlı olarak yüzde 0 ile 100 arasında kilitlenebiliyor.

Yeni M5, M modellerine özel şasi, sportif özellikli Servotronic direksiyon, kokpitten ayarlanabilen dinamik amortisörler ve M Dinamik ayarlı stabilite kontrolüne sahip.

Şasi, motor ve diferansiyelin farklı ayarlara getirilebildiği yeni M5’de bu özellikler direksiyon simidinde iki farklı düğmeye tanımlanabiliyor. Mevcut M5 ise M Drive düğmesinde sadece tek bir ayarı hafızaya alabiliyor.

 
Geri
Üst