4
EXE RANK
~ k u k L a `
Fexe Kullanıcısı
Puanları
0
Çözümler
0
- Katılım
- 8 Şub 2012
- Mesajlar
- 4,449
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 35
Bu yılın ikinci yarısında kurulan Unilever Vakfı, Türkiye'deki YİBO'lara el attı. YİBO'larda yatılı eğitim gören 200 bin öğrenciye el yıkama alışkanlığı kazandırmak üzere yola çıkan vakıf, hijyene bağlı sağlık sorunlarını sona erdirmeyi hedefliyor
2009'da tüm dünyaya sürdürülebilir yaşam planını deklare ederken önemli sözler veren Unilever, 1 milyar insanın sağlık ve esenliğini geliştirmek üzere topluma taahhütte bulunmuştu. 2020'ye kadar bağlayıcılığı olan bu sözleri yerine getirmek için de bu yıl Unilever Vakfı'nı kurdu. Vakfın bütçesi için yıllık cirodan 60 milyon euro ayrılması şirketin bu alandaki ciddiyetini ortaya koyuyor. Dünya çapında 2 milyar kişiye ulaşan şirket, vakıfla birlikte Türkiye'yle ilgili sosyal sorumluluk projelerini de hızlandırdı. Dünya genelinde özellikle çocukların su ve hijyene ulaşımını kolaylaştırmak üzere çalışmalar başlatan Unilever Vakfı, Türkiye'de bu konuda sorun olmadığı için farklı bir alana yöneldi. Bu alandaki bütün projelerini UNICEF'le yürüten vakıf, Türkiye genelindeki 460 yatılı ilköğretim bölge okuluna (YİBO) odaklandı. Milli Eğitim Bakanlığı işbirliğle başlatılacak projenin hedefi bu okullarda eğitim gören 200 bin öğrenciye başta el yıkama olmak üzere temizlik alışkanlığı kazandırmak. Ailelerle birlikte 800 bin kişiye dokunmayı planlayan proje farklı biçimlerde 90'dan fazla ülkedeki okullarda uygulanıyor.
Eğitimler 3 yılda tamamlanacak
Unilever Türkiye Dış İlişkiler Direktörü Ebru Şenel Erim, YİBO'ların hijyen konusunda ciddi sıkıntıları olduğunu belirterek projenin ilk etapta 28 pilot okulda başlatılacağını vurguladı. Öğretmen ve öğrencilere kişisel hijyen eğitimi vereceklerini anlatan Erim, "En çok güvendiğimiz konu akran eğitimi. Çünkü çocuklar arkadaşlarından daha çok etkileniyor. Hedefimiz 3 yılda 460 YİBO'nun tamamını bitirmek. Eğitimleri UNICEF eğitmenleri verecek" dedi.
Konya çevreci bir tercih
Türkiye'deki yeni yatırımları için Konya'yı seçmelerini de sürdürülebilirlik ve çevre felsefesine bağlayan Erim, "Algida'nın yeni fabrikasını Konya'ya kuracağız çünkü ülkenin tam ortasında yer alıyor" dedi.
2009'da tüm dünyaya sürdürülebilir yaşam planını deklare ederken önemli sözler veren Unilever, 1 milyar insanın sağlık ve esenliğini geliştirmek üzere topluma taahhütte bulunmuştu. 2020'ye kadar bağlayıcılığı olan bu sözleri yerine getirmek için de bu yıl Unilever Vakfı'nı kurdu. Vakfın bütçesi için yıllık cirodan 60 milyon euro ayrılması şirketin bu alandaki ciddiyetini ortaya koyuyor. Dünya çapında 2 milyar kişiye ulaşan şirket, vakıfla birlikte Türkiye'yle ilgili sosyal sorumluluk projelerini de hızlandırdı. Dünya genelinde özellikle çocukların su ve hijyene ulaşımını kolaylaştırmak üzere çalışmalar başlatan Unilever Vakfı, Türkiye'de bu konuda sorun olmadığı için farklı bir alana yöneldi. Bu alandaki bütün projelerini UNICEF'le yürüten vakıf, Türkiye genelindeki 460 yatılı ilköğretim bölge okuluna (YİBO) odaklandı. Milli Eğitim Bakanlığı işbirliğle başlatılacak projenin hedefi bu okullarda eğitim gören 200 bin öğrenciye başta el yıkama olmak üzere temizlik alışkanlığı kazandırmak. Ailelerle birlikte 800 bin kişiye dokunmayı planlayan proje farklı biçimlerde 90'dan fazla ülkedeki okullarda uygulanıyor.
Eğitimler 3 yılda tamamlanacak
Unilever Türkiye Dış İlişkiler Direktörü Ebru Şenel Erim, YİBO'ların hijyen konusunda ciddi sıkıntıları olduğunu belirterek projenin ilk etapta 28 pilot okulda başlatılacağını vurguladı. Öğretmen ve öğrencilere kişisel hijyen eğitimi vereceklerini anlatan Erim, "En çok güvendiğimiz konu akran eğitimi. Çünkü çocuklar arkadaşlarından daha çok etkileniyor. Hedefimiz 3 yılda 460 YİBO'nun tamamını bitirmek. Eğitimleri UNICEF eğitmenleri verecek" dedi.
Konya çevreci bir tercih
Türkiye'deki yeni yatırımları için Konya'yı seçmelerini de sürdürülebilirlik ve çevre felsefesine bağlayan Erim, "Algida'nın yeni fabrikasını Konya'ya kuracağız çünkü ülkenin tam ortasında yer alıyor" dedi.