Q7-Nouma-İlhan-Sergen !

4
EXE RANK

~BaLyoZ*<CsEmeklisi>

Fexe Kullanıcısı
Puanları 0
Çözümler 0
Katılım
16 Kas 2010
Mesajlar
4,286
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Web sitesi
www.facebook.com
~BaLyoZ*<CsEmeklisi>
Beşiktaş'ın son dönemde en fazla satılan forması, yıldız futbolcu Ricardo Quaresma'nın 7 numaralı forması olurken son 10 yıl göz önüne alındığında Pascal Nouma, İlhan Mansız ve Sergen Yalçın'ın formaları da hala Beşiktaşlı futbolseverlerin yoğun ilgi gösterdiği ürünler arasında yer alıyor..
quaresma_dilcikarmasev.jpg

Beşiktaş Sportif AŞ Genel Müdürü Bülent Karabıçak, yaptığı açıklamada, Türkiye genelinde 27 Kartal Yuvası Mağazası, 2 adet mobil satış aracı (TIR) ve 1 online satış sitesi ile taraftarlara hizmet verdiğini, Fiyapı İnönü Stadyumu'nda bulunan 2 mağaza, Akatlar Kartal Yuvası ve İstanbul Forum AVM Kartal Yuvası ile bir mobil satış aracı ve online satış sitesinin kendileri tarafından işletildiğini, kalan 23 mağaza ile 1 mobil satış aracının ise franchising yöntemi ile verildiğini kaydetti.

Mağazalarda en fazla ilgi gören ürünün hem adet hem de ciro bazında o sezonun formaları olduğunu belirten Karabıçak, şu bilgileri verdi:
''Forma satışı her zaman lokomotif olmakta ve beğenilen formalar diğer ürünlere olan ilgiliyi de pozitif anlamda etkilemekte. Formaların ardından, içinde bulunulan mevsime göre sezon koleksiyonu (üst giyim), aksesuar grubu, çocuk ve bebek ürünleri, kadın ürünleri ve ev tekstili geliyor. Cinsiyet bazında bakıldığında yetişkin erkek grubunda yoğun bir ciro hakim. Yaş dilimi olarak ise 16-24 yoğun. Erkek grubunun ardından da bebek ve çocuk grubunun satışları geliyor.''

Karabıçak, Kartal Yuvası'nda ''Kartal Yuvası koleksiyon ürünleri'', ''Forma, kamp antrenman ürünleri'', ''Lisans hakkı alan firmaların ürünleri'' olmak üzere 3 ürün grubunda yapılan ürünlerin satışının yapıldığını, koleksiyon ürünlerinin seçim ve tasarımının Beşiktaş Sportif Ürünler AŞ bünyesinde gerçekleştirildiğini kaydetti.

-Satışları etkileyen en önemli faktör takımın başarısı-
Forma ve kamp antreman ürünlerinin ise sponsor firma Adidas ile ortak hareket ederek şekillendirildiğini, lisansiye firmaların ise aldıkları lisans hakkı çerçevesinde ürettikleri model numunelerini fiyatları ile birlikte kulübe ileterek onay sürecini başlattıklarını anlatan Karabıçak, şunları kaydetti:
''Satışları etkileyen en önemli faktör futbol takımının başarısı. Satışlarda başarı ile doğru orantılı bir grafik her zaman söz konusudur. Bunun yanında yapılan yeni transferler, özellikle yıldız futbolcu transferleri satış grafiklerini pozitif yönde etkiliyor. Elbette sezon koleksiyonlarının taraftarlarımız tarafından beğenilmesi, ürün kalitesi ve koleksiyonlarda güncel olaylara (Avrupa başarısı gibi) yer verilmesi de satışları olumlu yönde etkiliyor.
En yüksek ciroya ulaştığımız dönemler, şampiyonluklar ve sonrasındaki süreç, derbi ve Avrupa kupası maçları (öncesi ve başarı durumunda sonrası), yeni sezon formalarının satışa çıkartıldığı dönemler (temmuz veya ağustos ayları) ve yılbaşı öncesi günler.''

-Forma satışları öne çıkan futbolcular-
Karabıçak, son dönemde en fazla satılan formanın yıldız futbolcu Ricardo Quaresma'nın 7 numaralı forması olduğunu söyledi.

Eski yıldızların da hala gözde olduğuna değinen Karabıçak, son 10 yıl değerlendirildiğinde Pascal Nouma'nın 21 numaralı forması, İlhan Mansız'ın 26 numaralı forması ve Sergen Yalçın'ın 10 numaralı formasının öne çıktığını belirtti.

"-Hedef online satışların payını yüzde 10'a çıkarmak''
Online satış sitesi ''www.kartalyuvasi.com.tr'' ile sadece Türkiye'deki Beşiktaşlılara değil, dünyanın neresinde olursa olsun tüm taraftarlarına ürünlerini ulaştırdıklarını dile getiren Karabıçak, şu bilgileri verdi:
''Bu kanaldaki hedefimiz Online satışların toplam satışlardaki payını yüzde 10 seviyesine getirmek. Mağazalaşmadaki hedefimiz öncelikle büyük AVM'lerde ve stratejik noktalarda mağazalarımızı açmak ve toplam mağaza sayımızı 35'e çıkartmak.''

-2012 ciro hedefi-
Beşiktaş Sportif AŞ Genel Müdürü Bülent Karabıçak, Kartal Yuvası Mağazaları'nın 2011 yılı cirosunun 15-20 milyon lira arasında olduğunu, 2012'deki kriz ortamında da bu ciroyu korumayı hedeflediklerini söyledi.

Karabıçak, sürekli değişen ürün yelpazesi ile taraftarın senede bir-iki kere geldiği değil, sürekli yeni ürün ve modelleri görmek isteyeceği bir yapı oturtmak ve sezonda oluşturdukları koleksiyonlara her hafta yeni modeller ekleyerek ilgiyi sürekli canlı tutan bir marka olma amacında olduklarını kaydetti.
 
Geri
Üst