1
EXE RANK
ѕту[ℓ`]α
Fexe Kullanıcısı
Kriz yılı olan 2009’da hükümetin ÖTV indirimiyle yüzde 10 büyüyen otomotiv sektörü, teşviksiz girdiği 2010 yılında gaza bastı.
[SIZE=+0][/SIZE]Otomotiv pazarı bu yılın ocak-şubat döneminde yüzde 23.99 büyürken, yılın ilk iki ayında binek ve ticari araç satışları 51 bin 267 adet olarak gerçekleşti. Geçen yılın aynı döneminde otomotiv pazarında satışlar 41 bin 348 adet olmuştu.
2 ayda yüzde 31 arttı
Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) raporuna göre 2010 Ocak-Şubat döneminde toplam binek otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 20.17 artarak 33 bin 245 adete ulaştı. Toplam hafif ticari araç satışları ise aynı dönem için geçen yıla oranla yüzde 31.71 artarak 18 bin 22 adet olarak gerçekleşti.
31 bin araç satıldı
2010 yılı şubat ayı binek otomobil satışları 20 bin 651 adet, hafif ticari araç satışları 10 bin 521 adet olmak üzere toplamda 31 bin 172 adet oldu. Geçen yılın şubat ayı binek otomobil satışlarına göre yüzde 42.5 artış gerçekleşirken, hafif ticari araç satışlarında da yüzde 45.12 artış görüldü. 2010 yılı şubat ayı binek ve hafif ticari araç toplam satışları da geçen yılın aynı ayına göre yüzde 43.37 arttı.
VW zirveyi zorluyor
Yılın ilk iki ayında en çok binek otomobil satışı yapan marka Renault oldu. Renault, Ocak-Şubat döneminde 4 bin 497 adet otomobil sattı. Renault’yu 4 bin 298 adetle Volkswagen, 4 bin 58 adetle Hyundai ve 2 bin 947 adet otomobil satışıyla Ford izledi. Binek otomobil ve hafif ticari araç satışlarında ise birinciliği Ford aldı. Ford 7 bin 518 adetle en çok binek ve hafif ticari araç satan marka olurken, Ford’u 6 bin 455 adetle VW, 5 bin 929 adetle Renault, 4 bin 778 adetle Fiat izledi. Hyundai ise 4 bin 388 adetle 5’inci oldu.
Ford payı yüzde 14.6
2010’nun ilk iki ayında Ford toplam pazardan yüzde 14.6’lık pay alırken, fiyatları rakiplerine göre yüzde 10 ila 15 arasında yüksek olan Volkswagen yüzde 12.1’lik payla ikinci sırada yer aldı. Volkswagen özellikle Avrupa’da yılın aracı seçilen yeni Polo, Golf ve Jetta’yla lideri zorlamaya başladı. Aynı dönemde Renault, yüzde 11.1’lik pazar payına ulaşırken, Fiat yüzde 9’la 4’üncü, Hyundai ise yüzde 8.2’yle ikinci sırada yer aldı.
[SIZE=+0][/SIZE]Otomotiv pazarı bu yılın ocak-şubat döneminde yüzde 23.99 büyürken, yılın ilk iki ayında binek ve ticari araç satışları 51 bin 267 adet olarak gerçekleşti. Geçen yılın aynı döneminde otomotiv pazarında satışlar 41 bin 348 adet olmuştu.
2 ayda yüzde 31 arttı
Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) raporuna göre 2010 Ocak-Şubat döneminde toplam binek otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 20.17 artarak 33 bin 245 adete ulaştı. Toplam hafif ticari araç satışları ise aynı dönem için geçen yıla oranla yüzde 31.71 artarak 18 bin 22 adet olarak gerçekleşti.
31 bin araç satıldı
2010 yılı şubat ayı binek otomobil satışları 20 bin 651 adet, hafif ticari araç satışları 10 bin 521 adet olmak üzere toplamda 31 bin 172 adet oldu. Geçen yılın şubat ayı binek otomobil satışlarına göre yüzde 42.5 artış gerçekleşirken, hafif ticari araç satışlarında da yüzde 45.12 artış görüldü. 2010 yılı şubat ayı binek ve hafif ticari araç toplam satışları da geçen yılın aynı ayına göre yüzde 43.37 arttı.
VW zirveyi zorluyor
Yılın ilk iki ayında en çok binek otomobil satışı yapan marka Renault oldu. Renault, Ocak-Şubat döneminde 4 bin 497 adet otomobil sattı. Renault’yu 4 bin 298 adetle Volkswagen, 4 bin 58 adetle Hyundai ve 2 bin 947 adet otomobil satışıyla Ford izledi. Binek otomobil ve hafif ticari araç satışlarında ise birinciliği Ford aldı. Ford 7 bin 518 adetle en çok binek ve hafif ticari araç satan marka olurken, Ford’u 6 bin 455 adetle VW, 5 bin 929 adetle Renault, 4 bin 778 adetle Fiat izledi. Hyundai ise 4 bin 388 adetle 5’inci oldu.
Ford payı yüzde 14.6
2010’nun ilk iki ayında Ford toplam pazardan yüzde 14.6’lık pay alırken, fiyatları rakiplerine göre yüzde 10 ila 15 arasında yüksek olan Volkswagen yüzde 12.1’lik payla ikinci sırada yer aldı. Volkswagen özellikle Avrupa’da yılın aracı seçilen yeni Polo, Golf ve Jetta’yla lideri zorlamaya başladı. Aynı dönemde Renault, yüzde 11.1’lik pazar payına ulaşırken, Fiat yüzde 9’la 4’üncü, Hyundai ise yüzde 8.2’yle ikinci sırada yer aldı.
