Muta nikahı

20
EXE RANK

`korkunc` `FENA`

Fexe Kullanıcısı
Puanları 0
Çözümler 0
Katılım
6 Kas 2010
Mesajlar
28,252
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
`korkunc` `FENA`
* Ayrıca muta size haramdır, ikinci halifeniz yasaklamış.
CEVAP
İkinci halife müslümanların halifesi değil mi? Niye sizin değil? Yoksa siz, biz müslüman değil miyiz diyorsunuz?

Müta nikahını açtınız, bak bu konuşulması gereken bir konu. Çünkü yanlış yapılırsa günah var. Ama tarihteki olaylar öyle değil, tarihe yalan karışır. Abbasiler Emeviler aleyhine yazar, Emeviler Abbasiler aleyhine yazar. Bunlara inanılmaz. Ama müta nikahı önemli. Bize göre siz zina ediyorsunuz. Harama da helal diyorsunuz. Bu konu konuşulur tabii. Konuşulacaksa bunlar konuşulsun Resulullahın arkadaşlarına sövüp sayılmasın.

Müta nikahının caiz olmadığı âyet-i kerime ile sabittir. Ama bunları eshab-ı kiram ilave etmiş diyebilirsiniz. Siz âyetler üzerinde istediğiniz gibi oynuyorsunuz.

Nadir şah zamanında İran’da sünni âlimlerle şii âlimlerin konuşmasından bir parça:
(Molla başıya dedim ki, müta nikahı ile alınan kadın bir erkeğe vâris olur mu? Bu kadının, bu erkekten olan çocuğu da, bu adama vâris olur mu? Molla başı Cevap vererek:
-Yok vâris olmazlar, dedi.

-Öyle ise, bu kadın zevce değildir. Cariyede değildir. Allahü teâlânın, (Müminler, zevcelerinden ve cariyelerinden başka olan kadınlardan sakınırlar) mealindeki âyet-i kerimesine ne buyuruyorsunuz, dedim. Yani, bu âyet-i kerime, yalnız zevce ile cariyeyi helal ediyor. Bu ikisinden başka hiçbir kadınla bir araya gelinemeyeceğini açıkça bildiriyor. Kendisine zevce de, cariyede denilemeyen, müta nikahı yapılmış bir kadınla buluşmanın helal olduğunu iddia etmek, Kur'an-ı kerimin şu açık olan emrine karşı durmak olmaz mı? Bu ise, dalalet, doğru yoldan ayrılmak için inat, boş yere bile bile uğraşmak değil midir?)

Sonunda molla başı hakkı kabul ediyor ve sünni oluyor. Bu tarihi bir gerçektir. Ama bize tarih değil Kur'an lazım, âyet açıkça müta nikahını haram ediyor.

İmam-ı Taberani ve imam-ı Beyheki bildiriyorlar ki:
Abdullah ibni Abbas (Müta nikahı önce helal idi. Fakat, (Analarınız, size haramdır) mealindeki âyet-i kerime geldikten sonra, haram edildi. Müminun suresinin (Ancak zevceleriniz ve sahib olduğunuz cariyeleriniz helaldir) mealindeki âyet-i kerimesi, müta nikahının haram edildiğini kuvvetle bildiriyor. Çünkü, bu âyet yalnız zevcelerin ve cariyelerin helal olup, başkalarının haram olduğunu bildiriyor) demiştir.

Müta nikahının helal olduğunu bildiren bir âyet var mı? Yoksa eshab bunu da mı Kur'andan çıkardı? Yoksa hâşâ Allah, zevce ve cariyeyi söyleyip de müta nikahı ile alınanı unuttu mu? Yani suç Allah’ta mı yoksa oraya koymayan eshabda mı?
[Not: Müta nikahı hakkında, Hazret-i Ömer’e dil uzatılamaz kısmında geniş bilgi var.]

Yas tutmak
* Hazret-i Hüseyin’in şehadetine neden yas tutmuyorsunuz, yas tutanlara niye hor bakıyorsunuz?
CEVAP
Yas tutmanın caiz olduğunu gösteren hiçbir âyet ve hadis yoktur. Aksine yasaklandığı bildirildi. 10 Muharremde kendilerine eziyet etmek haramdır.

Peygamber efendimizin vefat yıldönümünde niye yas tutmuyorsunuz?
Hazret-i Hamza’nın, Hazret-i Ali’nin, Hazret-i Hasan’ın şehid edildiği yıldönümlerinde niye yas tutmuyorsunuz? Resulullahın kayınpederi Hazret-i Ömer’in vefatında niye bayram yapıyorsunuz?

Yas tutmanın müslümanlıkla hiç ilgisi yoktur. Varsa niye Hazret-i Ali’nin vefat yıldönümünde tutmuyorsunuz? Yahudi ibni Sebe’nin oyununa geldiğinizin farkında değil misiniz? İslamiyet kötüleme ve yas tutma dini değildir.

Gazetelerde resimlerini gördüm, bir kadın, 10 Muharremde çocuğunu kanlar içinde bırakmış. ibadet ettiğini sanıp bir de gülümsüyordu. Yahudinin oyunu ibadet olarak yapılıyor.

Dinimizde yas tutmak olmadığı hatta yasakladığı halde, 10 Muharremde insanların kendilerine eziyet etmesine fırsat veriyorsunuz, bunun dinde yeri yok demiyorsunuz. Uydurma bile olsa bir tek yas tutmak gerekir diye bir hadis var mı? Olamaz çünkü, her peygamberin vefat günü yas günü olurdu, şehidlerin vefat günleri yas günleri olurdu. Hazret-i Hamza’nın şehid edilmesinin yas günü mü ilan edildi? Niye Hazret-i Ali’nin vefatında yas tutmuyor, zincir vurmuyorsunuz da, oğlunun şehid edilmesinde vuruyorsunuz, ikisi de şehid oldu. Hazret-i Hasan var, o da şehid oldu. Hazret-i Ali‘den daha üstün olan Hazret-i Yahya var, Hazret-i Zekeriya var. Peygamberimiz bu mübarek peygamberler için yas mı tuttu? Yahudilerin oyununa geliyorsunuz. Sizin kendinize eziyet etmeniz belki bizi ilgilendirmez ama, bir insan olarak insan acıyor, sebepsiz yere insan kendini döver mi? Böyle bir din böyle bir mezhep olur mu? Hangi âyet ve hangi hadisle böyle bir şey ibadet olsun. Bu o büyük zatlara sevgi değildir. Hazret-i Hüseyin‘i seven kendine zulmetmez.

Dinimize göre, hem sevinç, hem de üzüntü bulunan bir günün yıl dönümlerinde, üzülmeyip, sevinmek, o gündeki sevinçli şeyleri hatırlayıp, üzüntülü şeyleri düşünmemek gerekir. Çünkü İslamiyet’te yas tutmak yoktur.

Matem yasak olmasaydı, herkesten önce Yahudi kadının zehirli yemeğinin neticesinde şehid olarak vefat eden Peygamber efendimizin ölümü için matem tutulurdu.

Yas tutmak âyette hadiste var mı? Tutarsanız tutun. Kur'anda ve hadiste olmadığı için biz tutmayız. Yas tutulsa idi Hazret-i Ali için tutulurdu. Madem yas tutmak onları sevmektir. Niye Hazret-i Hasan’ın şehid edildiği gün için yas tutmuyorsunuz, Hazret-i Ali için yas tutmuyorsunuz? Hazret-i Hamza için yas tutmuyorsunuz? Bunlardan daha yüksek olan Peygamberler için, şehid olan Hazret-i Zekeriya için, şehid olan Hazret-i Yahya için niye yas tutmuyorsunuz? Yoksa bu Peygamberlere inanmıyor musunuz?
 
Geri
Üst