2
EXE RANK
-TazManYa
Fexe Kullanıcısı
Puanları
0
Çözümler
0
- Katılım
- 20 Şub 2010
- Mesajlar
- 2,695
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 32
[IMG]http://oyun.pclabs.com.tr/wp-content/uploads/2010/06/kln-475x356.jpg[/IMG]
E3 2010 fuarında, Square Enix standında Kane and Lynch 2: Dog Days’in yapımcısı Hakan Abrak ile röportaj gerçekleştirdik. E3 2010 fuarında oyunu denemek üzere Square Enix standında yerimizi almışken yanımıza Hitman oyununun ana karakteri benzeri bir adam yaklaştı ve oyunla ilgili sorularımız olursa kendisine sorabileceğimizi iletti. Kendisinin Türklere benzediği dikkatimizi çekti ilk anda ve yaka kartına bakıp ismini öğrenmeye çalıştığımızda bir Türk ismi gördük ; Hakan Abrak. Hemen sohbete başladık ve kendisinin birkaç yıldır Danimarka’da yaşadığını öğrendik. Türkçe olarak pratik eksikliği yaşayan Hakan bey ile röportajı İngilizce gerçekleştirmek zorunda kalsak da röportaj dışında Türkçe olarak bize her konuda yardımcı oldu, her türlü bilgiyi açık sözlülükle iletti. Oyun dünyasında artan Türk nüfusunun mutluluğu ile Hakan Abrak ile gerçekleştirdiğimiz röportajı beğeninize sunuyoruz.
PCL: İlk olarak bize Io Interactive’deki işinizden bahseder misiniz ? Geçmişte neler yaptınız ve şimdi ne üzerinde çalışıyorsunuz ?
Hakan Abrak: Yaklaşık 5 yıldır Io Interactive’de, Kopenhag, Danimarka’da çalışıyorum. Kane and Lynch 2: Dog Days’in yapımcısıyım. Daha önce Hitman oyunları yaptık, Hitman serisinin 3 oyununda çalıştım ayrıca Freedom Fighters’ın yapımında da çalışmıştım. Geliştirdiğimiz en güncel oyun ise Mini Ninjas idi.
[IMG]http://oyun.pclabs.com.tr/wp-content/uploads/2010/06/kln2-rop1-475x356.jpg[/IMG]
PCL: Bize Kane and Lynch 2′deki yeni özelliklerden bahsedebilir misiniz ? İlk oyundan farklı neler göreceğiz ?
Hakan Abrak: Birinci oyunda Hollywood temasına yoğunlaştık, Michael Mann tarzı gibi. İkincisinde ise tamamen farklı bir yol aldık, çok daha karanlık, vahşi, bir cinayet oyunu. Realizmi vurgulamak istedik, oyuncunun oyunu hissetmesini istedik.Bu yüzden realizmin ne olduğu konusunda kafa yorduk ve bulduğumu şey şu oldu: Bir kişi sokağa çıkar, silah seslerini duyar ve cebinden telefonunu çıkarır ve o anı telefonuna kaydetmeye başlar, sonra onu YouTube’a falan yükler. Bu gerçek olarak kabul edilir, tamamen kullanıcının yarattığı bir belgeselvari bir stil… Bu oyunda hedeflediğimiz bu. Kamera çok dinamik, çılgınca açılarla çekimler oluyor sanki biri kamera ile Kane ve Lynch’i takip ediyor da bu olan biten heyecan verici şeyi kaydetmeye çalışıyor gibi. Bunun dışında ekranda bulanıklaşma, çarpıklık, bozukluk, kan sıçramaları, ışık oyunları bu oyuna YouTube vari bir görünüm kazandırıyor.
[IMG]http://oyun.pclabs.com.tr/wp-content/uploads/2010/06/kln3-475x356.jpg[/IMG]
PCL: Röportaj öncesinde oyunu oynama şansı elde ettim. Oyunda vurulduğunuz zaman bunu hissediyorsunuz, sanki o karakter gerçekmiş gibi. Ekran bir anda kanla doluyor, kamera sallanıyor ve panik yaşamaya başlıyorsunuz…
Hakan Abrak: Oyun çok daha yoğun hale geldi. Aynı zamanda çok daha zor olacak çünkü oyuncuların her bir kurşunu hissetmesini istedik. Oyunu oynayanlar çok sık öldüler çünkü siper aldığınız cisim kısa süre içinde yok edilebiliyor. Bu yüzden sürekli hareket halinde olmanız gerekiyor. Bu durumun etkisini hafifletmek için oyunculara ikinci bir şans verdik. Ölmeden önce son bir kez ayağa kalkıp, sipere gidebiliyorsunuz. Siper aldığınız bir cisimden çıktığınız anda shotgun kurşunu yiyip yere yığıldığınız her an ölmeyebiliyorsunuz. Yere düştükten sonra tekrar ateş etme veya yakındaki bir cisme gidip siper alma şansınız var. Bu durumlarda kamera iyice çılgın bir hal alıyor, sürüne sürüne en yakındaki bir cismin arkasına sığınmaya çalışıyorsunuz. Sonra ayağa kalkıp, aksiyona devam… Oyundaki gerilimi hissedip, bu oyuna bayılacaksınız.
PCL: Oyun Şangay’da geçiyor. Hikaye nasıl gelişiyor ?
Hakan Abrak: Aynı oyunda yaratmak istediğimiz stil ve gerilimi gibi… Hikaye de aynı şekilde geliştirildi. Kısa, sıkı, patlayıcı. İlk oyundan sonra Lynch kız arkadaşıyla birlikte Şangay’a yerleşir. Bu arada oyunda Lynch’i odak noktasında tutuyoruz. Silah taciri ile yaşadığı problemler sonrası Lynch problemi tek başına çözemeyeceğinin farkına varır Kane’den yardım ister. Bir araya gelirler ve hikaye buradan başlar. Buradan itibaren 48 saat boyunca, sokakları birbirine katmaya başlarlar. Çinli suç örgütlerinin yanı sıra bozulmuş polislerin takibinde geçen aksiyonla bezenmiş epik anlar oyun boyunca yaşayacağınız şeyler.
PCL: İlk oyun için beklentiler oldukça yüksekti ama oyun beklentileri tam olarak karşılamadı, beklenen etkiyi yapmadı. Ayrıca oyun birçok konuda eleştiriler aldı. Kane and Lynch 2′de bu durumun üstesinden nasıl geleceksiniz ?
Hakan Abrak: İlk oyun IO Interactive ve Square Enix için çok büyük bir başarıydı. Kane and Lynch sıfatıyla yaptığımız ilk oyundu ve başarılıydı. Ama doğru, internetten oyunun bazı ana mekaniğindeki problemler, siper alma sistemindeki hatalar, nişan alma sistemindeki eksiklikler ve yapay zekadaki sıkıntılar hakkında birçok negatif eleştiri aldık. Ama biz bunun üstüne çok çalıştık ve bu geri dönüşümleri toplayıp, analiz ettik ve ikinci oyunu yaratırken bu eleştirileri dikkate aldık. Oyunu kendi bünyemizde ve dışarıda birçok kere test ettirdik ve siper alma sistemini, nişan alma sistemini tamamen yeniledik. Ayrıca yapay zeka üstünde oldukça çalıştık ve daha agresif bir yapay zeka yarattık. Sizi oldukça zorlayacak bir yapay zeka bekliyor 2.oyunda.
[IMG]http://oyun.pclabs.com.tr/wp-content/uploads/2010/06/kln2-rop-2-475x356.jpg[/IMG]
PCL: Oyunun multiplayer kısmında sadece co-op modları mı olacak yoksa daha fazlası var mı ?
Hakan Abrak: Çok daha fazlası var. Hikaye modu co-op olarak oynanabiliyor bunun yanında bu sefer hem online hem de bölünmüş ekranda co-op oyun yapısını oyunculara sunuyoruz. Aynı zamanda fragile alliance modumuz var. Bu modda 8 oyuncu, daha doğrusu suçlu, suç işleyip kazandığı parayı alıp polislerden kaçmaya çalışıyor. Burada oyuna yeni eklediğimiz gizli polisten bahsetmek istiyorum. Gizli polis bu modda oyunculara çok daha fazla paranoya ekliyor. Şöyle söyleyelim ; Eğer 2 milyon doları varsa bir oyuncunun, 100.000 doları olan bir oyuncuyla neden parayı paylaşsın, değil mi ? Onu vurup, parayı kendine saklamak isteyecektir tabi ki. Bu yüzden de sürekli bir paranoya hakim olacak oyuncularda. Ya biri beni arkadan vurup, takıma ihanet ederse diye… Dediğimiz gibi gizli polis bu paranoyanın seviyesini çok üst düzeylere çıkarıyor. Oyunun başında 8 oyuncunun biri rastgele gizli polis olarak oyuna başlıyor. Polisin görevi suçluları durdurmak ama bunu yaparken takım arkadaşlarının şüphelerinden uzak kalmaya çalışmalı. Kendini bir suçluymuş gibi göstermek için polislere ateş açacaklar ( aslında gerçekten vurmuyorlar onları ) . Bir anda endişelenmeniz gereken polislerin, paranın ve size ihanet edebilecek takım arkadaşınızın yanı sıra bir de gizli ortaya çıkıyor. Takım arkadaşlarınızın oyununa dikkat edip, kimin tuhaf şekilde hareket ettiğini, kimin arkada kaldığını kollayacaksınız. Şüphelendiğiniz birine ateş açacaksınız. Eğer vurduğunuz kişi gizli polisse, büyük bir bonus puanı kazanacaksınız, eğer vurduğunuz kişi gizli polis değilse haine dönüşeceksiniz ve diğer oyuncuların avı haline geleceksiniz.
[IMG]http://oyun.pclabs.com.tr/wp-content/uploads/2010/06/kln4-475x356.jpg[/IMG]
PCL: Bu yüzden oyun boyunca kafanız bir takım şüphelerle meşgul olacak…
Hakan Abrak: Kafanızı gerçekten karıştıracak bunlar, mükemmel birşey ! Başka modlar olarak takım bazlı bir modumuz var, 6′ya 6. 6 polise karşı 6 suçlu, parayı 6 kişi arasında bölebiliyorsunuz.
PCL: Gerçek hayattaki gibi her şey para burada da…
Hakan Abrak: Aynen öyle, her şey para ( gülerek ). Dediğim gibi parayı 6 kişi arasında bölebilirsiniz ya da parayı bir oyuncuda toplayıp onun kaçmasını sağlayabilirsiniz. Bunun yanında arcade mod olacak, çünkü her oyuncu multiplayer oynamayı sevmiyor. Bu modda da fragile alliance modunun aynısını başka oyuncular yerine yapay zekayla birlikte oynayabileceksiniz. Ama dikkatli olun, yapay zeka oldukça gelişmiş, her an size arkanızı dönebilir !
PCL: Oyunu sonbahardan önce, birçok hit oyunun piyasaya çıkmasından önce yayınlayacaksınız. Bu stratejik bir karar mı ?
Hakan Abrak: Biz oyunu hazır olduğu zaman kalite olarak problem kalmadığı zaman yayınlamaya bakıyoruz. Oyunumuza ve görsel efektlerin oynanışla birleşiminde iyi işler başardığımıza inanıyoruz. Piyasaya çıkacak oyunlardan farklı bir şeyler yaptığımızı düşünüyoruz. Ayrıca başka insanların da Kane and Lynch’e inanması bizim için çok önemli. Kane and Lynch’in filmi Ağustos’ta çekilmeye başlanacak ve Bruce Wills, Jamie Foxx gibi aktörler filmde oynayacak. Mükemmel olacak !
PCL: Bize ayırdığınız zaman için teşekkür ederiz.
Hakan Abrak: Benim için bir zevkti, ben teşekkür ederim.
E3 2010 fuarında, Square Enix standında Kane and Lynch 2: Dog Days’in yapımcısı Hakan Abrak ile röportaj gerçekleştirdik. E3 2010 fuarında oyunu denemek üzere Square Enix standında yerimizi almışken yanımıza Hitman oyununun ana karakteri benzeri bir adam yaklaştı ve oyunla ilgili sorularımız olursa kendisine sorabileceğimizi iletti. Kendisinin Türklere benzediği dikkatimizi çekti ilk anda ve yaka kartına bakıp ismini öğrenmeye çalıştığımızda bir Türk ismi gördük ; Hakan Abrak. Hemen sohbete başladık ve kendisinin birkaç yıldır Danimarka’da yaşadığını öğrendik. Türkçe olarak pratik eksikliği yaşayan Hakan bey ile röportajı İngilizce gerçekleştirmek zorunda kalsak da röportaj dışında Türkçe olarak bize her konuda yardımcı oldu, her türlü bilgiyi açık sözlülükle iletti. Oyun dünyasında artan Türk nüfusunun mutluluğu ile Hakan Abrak ile gerçekleştirdiğimiz röportajı beğeninize sunuyoruz.
PCL: İlk olarak bize Io Interactive’deki işinizden bahseder misiniz ? Geçmişte neler yaptınız ve şimdi ne üzerinde çalışıyorsunuz ?
Hakan Abrak: Yaklaşık 5 yıldır Io Interactive’de, Kopenhag, Danimarka’da çalışıyorum. Kane and Lynch 2: Dog Days’in yapımcısıyım. Daha önce Hitman oyunları yaptık, Hitman serisinin 3 oyununda çalıştım ayrıca Freedom Fighters’ın yapımında da çalışmıştım. Geliştirdiğimiz en güncel oyun ise Mini Ninjas idi.
[IMG]http://oyun.pclabs.com.tr/wp-content/uploads/2010/06/kln2-rop1-475x356.jpg[/IMG]
PCL: Bize Kane and Lynch 2′deki yeni özelliklerden bahsedebilir misiniz ? İlk oyundan farklı neler göreceğiz ?
Hakan Abrak: Birinci oyunda Hollywood temasına yoğunlaştık, Michael Mann tarzı gibi. İkincisinde ise tamamen farklı bir yol aldık, çok daha karanlık, vahşi, bir cinayet oyunu. Realizmi vurgulamak istedik, oyuncunun oyunu hissetmesini istedik.Bu yüzden realizmin ne olduğu konusunda kafa yorduk ve bulduğumu şey şu oldu: Bir kişi sokağa çıkar, silah seslerini duyar ve cebinden telefonunu çıkarır ve o anı telefonuna kaydetmeye başlar, sonra onu YouTube’a falan yükler. Bu gerçek olarak kabul edilir, tamamen kullanıcının yarattığı bir belgeselvari bir stil… Bu oyunda hedeflediğimiz bu. Kamera çok dinamik, çılgınca açılarla çekimler oluyor sanki biri kamera ile Kane ve Lynch’i takip ediyor da bu olan biten heyecan verici şeyi kaydetmeye çalışıyor gibi. Bunun dışında ekranda bulanıklaşma, çarpıklık, bozukluk, kan sıçramaları, ışık oyunları bu oyuna YouTube vari bir görünüm kazandırıyor.
[IMG]http://oyun.pclabs.com.tr/wp-content/uploads/2010/06/kln3-475x356.jpg[/IMG]
PCL: Röportaj öncesinde oyunu oynama şansı elde ettim. Oyunda vurulduğunuz zaman bunu hissediyorsunuz, sanki o karakter gerçekmiş gibi. Ekran bir anda kanla doluyor, kamera sallanıyor ve panik yaşamaya başlıyorsunuz…
Hakan Abrak: Oyun çok daha yoğun hale geldi. Aynı zamanda çok daha zor olacak çünkü oyuncuların her bir kurşunu hissetmesini istedik. Oyunu oynayanlar çok sık öldüler çünkü siper aldığınız cisim kısa süre içinde yok edilebiliyor. Bu yüzden sürekli hareket halinde olmanız gerekiyor. Bu durumun etkisini hafifletmek için oyunculara ikinci bir şans verdik. Ölmeden önce son bir kez ayağa kalkıp, sipere gidebiliyorsunuz. Siper aldığınız bir cisimden çıktığınız anda shotgun kurşunu yiyip yere yığıldığınız her an ölmeyebiliyorsunuz. Yere düştükten sonra tekrar ateş etme veya yakındaki bir cisme gidip siper alma şansınız var. Bu durumlarda kamera iyice çılgın bir hal alıyor, sürüne sürüne en yakındaki bir cismin arkasına sığınmaya çalışıyorsunuz. Sonra ayağa kalkıp, aksiyona devam… Oyundaki gerilimi hissedip, bu oyuna bayılacaksınız.
PCL: Oyun Şangay’da geçiyor. Hikaye nasıl gelişiyor ?
Hakan Abrak: Aynı oyunda yaratmak istediğimiz stil ve gerilimi gibi… Hikaye de aynı şekilde geliştirildi. Kısa, sıkı, patlayıcı. İlk oyundan sonra Lynch kız arkadaşıyla birlikte Şangay’a yerleşir. Bu arada oyunda Lynch’i odak noktasında tutuyoruz. Silah taciri ile yaşadığı problemler sonrası Lynch problemi tek başına çözemeyeceğinin farkına varır Kane’den yardım ister. Bir araya gelirler ve hikaye buradan başlar. Buradan itibaren 48 saat boyunca, sokakları birbirine katmaya başlarlar. Çinli suç örgütlerinin yanı sıra bozulmuş polislerin takibinde geçen aksiyonla bezenmiş epik anlar oyun boyunca yaşayacağınız şeyler.
PCL: İlk oyun için beklentiler oldukça yüksekti ama oyun beklentileri tam olarak karşılamadı, beklenen etkiyi yapmadı. Ayrıca oyun birçok konuda eleştiriler aldı. Kane and Lynch 2′de bu durumun üstesinden nasıl geleceksiniz ?
Hakan Abrak: İlk oyun IO Interactive ve Square Enix için çok büyük bir başarıydı. Kane and Lynch sıfatıyla yaptığımız ilk oyundu ve başarılıydı. Ama doğru, internetten oyunun bazı ana mekaniğindeki problemler, siper alma sistemindeki hatalar, nişan alma sistemindeki eksiklikler ve yapay zekadaki sıkıntılar hakkında birçok negatif eleştiri aldık. Ama biz bunun üstüne çok çalıştık ve bu geri dönüşümleri toplayıp, analiz ettik ve ikinci oyunu yaratırken bu eleştirileri dikkate aldık. Oyunu kendi bünyemizde ve dışarıda birçok kere test ettirdik ve siper alma sistemini, nişan alma sistemini tamamen yeniledik. Ayrıca yapay zeka üstünde oldukça çalıştık ve daha agresif bir yapay zeka yarattık. Sizi oldukça zorlayacak bir yapay zeka bekliyor 2.oyunda.
[IMG]http://oyun.pclabs.com.tr/wp-content/uploads/2010/06/kln2-rop-2-475x356.jpg[/IMG]
PCL: Oyunun multiplayer kısmında sadece co-op modları mı olacak yoksa daha fazlası var mı ?
Hakan Abrak: Çok daha fazlası var. Hikaye modu co-op olarak oynanabiliyor bunun yanında bu sefer hem online hem de bölünmüş ekranda co-op oyun yapısını oyunculara sunuyoruz. Aynı zamanda fragile alliance modumuz var. Bu modda 8 oyuncu, daha doğrusu suçlu, suç işleyip kazandığı parayı alıp polislerden kaçmaya çalışıyor. Burada oyuna yeni eklediğimiz gizli polisten bahsetmek istiyorum. Gizli polis bu modda oyunculara çok daha fazla paranoya ekliyor. Şöyle söyleyelim ; Eğer 2 milyon doları varsa bir oyuncunun, 100.000 doları olan bir oyuncuyla neden parayı paylaşsın, değil mi ? Onu vurup, parayı kendine saklamak isteyecektir tabi ki. Bu yüzden de sürekli bir paranoya hakim olacak oyuncularda. Ya biri beni arkadan vurup, takıma ihanet ederse diye… Dediğimiz gibi gizli polis bu paranoyanın seviyesini çok üst düzeylere çıkarıyor. Oyunun başında 8 oyuncunun biri rastgele gizli polis olarak oyuna başlıyor. Polisin görevi suçluları durdurmak ama bunu yaparken takım arkadaşlarının şüphelerinden uzak kalmaya çalışmalı. Kendini bir suçluymuş gibi göstermek için polislere ateş açacaklar ( aslında gerçekten vurmuyorlar onları ) . Bir anda endişelenmeniz gereken polislerin, paranın ve size ihanet edebilecek takım arkadaşınızın yanı sıra bir de gizli ortaya çıkıyor. Takım arkadaşlarınızın oyununa dikkat edip, kimin tuhaf şekilde hareket ettiğini, kimin arkada kaldığını kollayacaksınız. Şüphelendiğiniz birine ateş açacaksınız. Eğer vurduğunuz kişi gizli polisse, büyük bir bonus puanı kazanacaksınız, eğer vurduğunuz kişi gizli polis değilse haine dönüşeceksiniz ve diğer oyuncuların avı haline geleceksiniz.
[IMG]http://oyun.pclabs.com.tr/wp-content/uploads/2010/06/kln4-475x356.jpg[/IMG]
PCL: Bu yüzden oyun boyunca kafanız bir takım şüphelerle meşgul olacak…
Hakan Abrak: Kafanızı gerçekten karıştıracak bunlar, mükemmel birşey ! Başka modlar olarak takım bazlı bir modumuz var, 6′ya 6. 6 polise karşı 6 suçlu, parayı 6 kişi arasında bölebiliyorsunuz.
PCL: Gerçek hayattaki gibi her şey para burada da…
Hakan Abrak: Aynen öyle, her şey para ( gülerek ). Dediğim gibi parayı 6 kişi arasında bölebilirsiniz ya da parayı bir oyuncuda toplayıp onun kaçmasını sağlayabilirsiniz. Bunun yanında arcade mod olacak, çünkü her oyuncu multiplayer oynamayı sevmiyor. Bu modda da fragile alliance modunun aynısını başka oyuncular yerine yapay zekayla birlikte oynayabileceksiniz. Ama dikkatli olun, yapay zeka oldukça gelişmiş, her an size arkanızı dönebilir !
PCL: Oyunu sonbahardan önce, birçok hit oyunun piyasaya çıkmasından önce yayınlayacaksınız. Bu stratejik bir karar mı ?
Hakan Abrak: Biz oyunu hazır olduğu zaman kalite olarak problem kalmadığı zaman yayınlamaya bakıyoruz. Oyunumuza ve görsel efektlerin oynanışla birleşiminde iyi işler başardığımıza inanıyoruz. Piyasaya çıkacak oyunlardan farklı bir şeyler yaptığımızı düşünüyoruz. Ayrıca başka insanların da Kane and Lynch’e inanması bizim için çok önemli. Kane and Lynch’in filmi Ağustos’ta çekilmeye başlanacak ve Bruce Wills, Jamie Foxx gibi aktörler filmde oynayacak. Mükemmel olacak !
PCL: Bize ayırdığınız zaman için teşekkür ederiz.
Hakan Abrak: Benim için bir zevkti, ben teşekkür ederim.