2
EXE RANK
ć$в1Lм3z `
Fexe Kullanıcısı
Puanları
0
Çözümler
0
- Katılım
- 6 Ocak 2009
- Mesajlar
- 2,147
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 32
`Kriz varsa çare de var` diyerek vatandaşa `tüketimi erteleme!` çağrısında bulundular.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği`nin (TOBB) başkanlığında Hak-İş, Türk-İş, TESK, TİSK, Kamu-Sen, TİM, TÜSİAD ve MÜSİAD bir araya gelerek, `Kriz varsa çare de var` sloganı ile vatandaşa `tüketimi erteleme!` çağrısında bulundu.
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, milli gelirin yüzde 70`ini oluşturan hane halkı tüketimini canlı tutmanın krizin etkilerini hafifletmek için önemli olduğunu kaydetti. Hisarcıklıoğlu, `İmkanı olanların tüketimi ertelememelerini söylüyoruz. Çağrımız işini kaybetmeyen insanlara.` dedi.
Kampanya kamuoyuna duyurulması amacıyla düzenlenen basın toplantısına, kampanyayı başlatan meslek örgütlerinin yöneticileri katıldı.
Toplantıda konuşan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, dış ticaret ve kredi kanallarındaki tıkanıklıkla Türkiye`yi etkisi altına alan küresel krizin içeride yatırım ve tüketimdeki azalmayla birlikte iyice derinleştiğini söyledi. İşsizliğin hızla arttığını, özellikle gençler arasındaki ve şehirlerdeki işsizliğin kaygı verici boyutlara ulaştığını ifade eden Hisarcıklıoğlu, `Ancak, kriz varsa çaresi de olduğuna inanıyoruz. Çaresizliğe, ümitsizliğe, karamsarlığa kapılmanın gereği olmadığını düşünüyoruz. Bu farkındalığı yaymak için bir kampanya başlatıyoruz.` diye konuştu.
Milli gelirin yüzde 70`ini oluşturan hane halkı tüketimini canlı tutmanın krizin etkilerini hafifletmek için önemli olduğunu ifade eden TOBB Başkanı, `İçinde bulunduğumuz süreçte pek çok sektörde fiyatların aşağıya doğru gittiğini görüyoruz. Kriz alım için bir dizi yeni fırsat ortaya çıkarıyor. Tüketiciler olarak bu fırsatları dikkatle analiz etmeliyiz. Şimdi tüketimi kesme değil, bilinçli tüketim zamanındayız. ` değerlendirmesinde bulundu.
Hisarcıklıoğlu`nun verdiği bilgiye göre, hazırlanan `Kriz varsa çare de var` kampanyasının ilk evresini oluşturan iletişim kampanyasının 5 hafta sürmesi planlanıyor. İlk hafta tüketicilere yönelik ``Eve kapanma, pazara çık`` mesajıyla başlanan kampanyada sonraki haftalarda üreticiye, çalışana ve hükümete yönelik çağrılar da yapılacak.
Kampanya başlangıcında bir bildirge de hazırlandı. Bildirgede, ``Üreten Türkiye platformunu kurduk üreten Türkiye`nin şirketleri, çalışanları, esnafı bu krizden daha az hasar görsün diye, `Kriz varsa çare de var` diyor, `Türkiye`nin yüzü gülsün` diye herkese sesleniyoruz. Biz TOBB, TESK, TİSK, Türk-iş, Hak-İş ve Kamu-Sen, TİM, TÜSİAD, MÜSİAD olarak herkese sesleniyoruz, bu seferki özverinin adı üreterek ve tüketerek ekonomiye can vermektir.` denildi.
Tüketiciler, üreticiler, bankalar ve hükümete `üzerinize düşeni yapın` çağrısında bulunan bildirgede, `Böylece üretim sürecek istihdam artacak, tüketim gücümüz yükselecek. Haydi Türkiye önce üretmeye sonra da kendi ürettiğini tüketmeye.` ifadelerine yer verildi.
Konuşmaların ardından gazetecilerin sorularını cevaplandıran TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, kampanyaya bütün Türkiye`yi beklediklerini, toplumun hepsini kapsamaması halinde başarının yakalanamayacağını ifade etti. `Vatandaşın cebinde para yok. Nasıl alışveriş yapsın?` şeklindeki bir soruya Hisarcıklıoğlu, `İmkanı olanların tüketimi ertelememelerini söylüyoruz. Çağrımız işini kaybetmeyen insanlara. ` diye cevap verdi. Otomobilde ÖTV indirimi devreye girdiğinde, çoğu vatandaşın kredi çekmeden nakitle araç sahibi olduğunu hatırlattı. Hisarcıklıoğlu, kampanya kapsamında bankalarla ve hükümetle görüşmeler yapılıp yapılmayacağına yönelik bir soru üzerine, bu sorunları zaten birçok platformda ilgililere ilettiklerini söyledi.
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, bu kampanyaya başta Başbakan Recep Tayip Erdoğan ve ilgili bakanlar olmak üzere, CHP ve MHP`nin genel başkanlarının da destek verdiğini aktardı. Kriz bittiği zaman ülkenin üretim gücünü kaybetmemiş olması içi, tüketici,üretici, bankalar, hükümet ve toplumun tüm kesimlerinin üzerine düşeni yapması gerektiğini dile getirdi.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği`nin (TOBB) başkanlığında Hak-İş, Türk-İş, TESK, TİSK, Kamu-Sen, TİM, TÜSİAD ve MÜSİAD bir araya gelerek, `Kriz varsa çare de var` sloganı ile vatandaşa `tüketimi erteleme!` çağrısında bulundu.
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, milli gelirin yüzde 70`ini oluşturan hane halkı tüketimini canlı tutmanın krizin etkilerini hafifletmek için önemli olduğunu kaydetti. Hisarcıklıoğlu, `İmkanı olanların tüketimi ertelememelerini söylüyoruz. Çağrımız işini kaybetmeyen insanlara.` dedi.
Kampanya kamuoyuna duyurulması amacıyla düzenlenen basın toplantısına, kampanyayı başlatan meslek örgütlerinin yöneticileri katıldı.
Toplantıda konuşan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, dış ticaret ve kredi kanallarındaki tıkanıklıkla Türkiye`yi etkisi altına alan küresel krizin içeride yatırım ve tüketimdeki azalmayla birlikte iyice derinleştiğini söyledi. İşsizliğin hızla arttığını, özellikle gençler arasındaki ve şehirlerdeki işsizliğin kaygı verici boyutlara ulaştığını ifade eden Hisarcıklıoğlu, `Ancak, kriz varsa çaresi de olduğuna inanıyoruz. Çaresizliğe, ümitsizliğe, karamsarlığa kapılmanın gereği olmadığını düşünüyoruz. Bu farkındalığı yaymak için bir kampanya başlatıyoruz.` diye konuştu.
Milli gelirin yüzde 70`ini oluşturan hane halkı tüketimini canlı tutmanın krizin etkilerini hafifletmek için önemli olduğunu ifade eden TOBB Başkanı, `İçinde bulunduğumuz süreçte pek çok sektörde fiyatların aşağıya doğru gittiğini görüyoruz. Kriz alım için bir dizi yeni fırsat ortaya çıkarıyor. Tüketiciler olarak bu fırsatları dikkatle analiz etmeliyiz. Şimdi tüketimi kesme değil, bilinçli tüketim zamanındayız. ` değerlendirmesinde bulundu.
Hisarcıklıoğlu`nun verdiği bilgiye göre, hazırlanan `Kriz varsa çare de var` kampanyasının ilk evresini oluşturan iletişim kampanyasının 5 hafta sürmesi planlanıyor. İlk hafta tüketicilere yönelik ``Eve kapanma, pazara çık`` mesajıyla başlanan kampanyada sonraki haftalarda üreticiye, çalışana ve hükümete yönelik çağrılar da yapılacak.
Kampanya başlangıcında bir bildirge de hazırlandı. Bildirgede, ``Üreten Türkiye platformunu kurduk üreten Türkiye`nin şirketleri, çalışanları, esnafı bu krizden daha az hasar görsün diye, `Kriz varsa çare de var` diyor, `Türkiye`nin yüzü gülsün` diye herkese sesleniyoruz. Biz TOBB, TESK, TİSK, Türk-iş, Hak-İş ve Kamu-Sen, TİM, TÜSİAD, MÜSİAD olarak herkese sesleniyoruz, bu seferki özverinin adı üreterek ve tüketerek ekonomiye can vermektir.` denildi.
Tüketiciler, üreticiler, bankalar ve hükümete `üzerinize düşeni yapın` çağrısında bulunan bildirgede, `Böylece üretim sürecek istihdam artacak, tüketim gücümüz yükselecek. Haydi Türkiye önce üretmeye sonra da kendi ürettiğini tüketmeye.` ifadelerine yer verildi.
Konuşmaların ardından gazetecilerin sorularını cevaplandıran TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, kampanyaya bütün Türkiye`yi beklediklerini, toplumun hepsini kapsamaması halinde başarının yakalanamayacağını ifade etti. `Vatandaşın cebinde para yok. Nasıl alışveriş yapsın?` şeklindeki bir soruya Hisarcıklıoğlu, `İmkanı olanların tüketimi ertelememelerini söylüyoruz. Çağrımız işini kaybetmeyen insanlara. ` diye cevap verdi. Otomobilde ÖTV indirimi devreye girdiğinde, çoğu vatandaşın kredi çekmeden nakitle araç sahibi olduğunu hatırlattı. Hisarcıklıoğlu, kampanya kapsamında bankalarla ve hükümetle görüşmeler yapılıp yapılmayacağına yönelik bir soru üzerine, bu sorunları zaten birçok platformda ilgililere ilettiklerini söyledi.
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, bu kampanyaya başta Başbakan Recep Tayip Erdoğan ve ilgili bakanlar olmak üzere, CHP ve MHP`nin genel başkanlarının da destek verdiğini aktardı. Kriz bittiği zaman ülkenin üretim gücünü kaybetmemiş olması içi, tüketici,üretici, bankalar, hükümet ve toplumun tüm kesimlerinin üzerine düşeni yapması gerektiğini dile getirdi.