Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan kanuLt0
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
6
EXE RANK

kanuLt0

Fexe Kullanıcısı
Puanları 0
Çözümler 0
Katılım
27 Eki 2010
Mesajlar
6,865
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
kanuLt0
Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar
Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar
1-)Tevhid-i Tedrisat (Öğretim Birliği) Kanunu (3 Mart 1924)
2-)Medreselerin Kaldırılması
3-)Yeni Türk Harflerinin Kabulü (1 Kasım 1928)
4-)Eğitim ve Öğretim

1-) Tevhid-i Tedrisat (Öğretim Birliği) Kanunu (3 Mart 1924):
- Osmanlı Devleti'nin genel bir eğitim politikası yoktu. Ülkede eğitim ve öğretim birliği de yoktu.
- Mahalle mektepleri eski tip eğitim yapan
- Kapitilasyonlardan yararlanarak açılmış olan yabancı okullar
- Tanzimat ve meşrutiyet dönemlerinde açılan batılı eğitim öğretim yapan okullar vardı.
- Bunun sonucu olarak da dünya görüşleri ve değer yargıları farklı kişiler yetişmekte, bu da kültür ikiliğine ve çatışmalara neden olmaktaydı.
- Eğitim ve öğretim Milli ve çağdaş olmalıydı. Bu amaçla Tevhid-i Tedrisat kanunu çıkarılarak bütün okullar Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlandı.

2-) Medreselerin Kaldırılması:
-Tevhid-i Tedrisat kanununun kabulünden sonra ortacağdan kalma öğretim kurumları olan medreseler kaldırıldı. Bu okullar din adamı yetiştiriyorlardı ve toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek durumda değillerdi.

3-) Yeni Türk Harflerinin Kabulü (1 Kasım 1928):
- Türkler, İslamiyeti kabulden önce Göktürk ve Uygur alfabelerinin kullanmışlardı.
- İslamiyeti kabul etmelerinden sonra, Arap harflerini benimsediler.
- Ancak bu harfler Türkçenin yapısına uymadığından ihtiyacı karşılamıyordu. Öğrenilmesi ve yazılması zordu. bu nedenle Cumhuriyet dönemi halkın %90 ı okuma yazma bilmiyordu.
- 1 Kasım 1928'de Latin harflerinden oluşan yeni Türk alfabesi kabul edildi.
ÖNEMİ:
Okuma-yazma öğrenme kolaylaştı. Okuma-yazma bilenlerin sayısı arttı. Eğitim-öğretim alanında ilerlemenin yolu açıldı.

4-) Eğitim ve Öğretim:
- Türk milletinin çağdaş medeniyet seviyesine yükselebilmesi, aşabilmesi yolunda en önemli araç milli eğitimdir.
- Türk milli eğitimi, ailesini, vatanını ve milletini seven; Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen; saygılı, kişiliği, yetenekleri, gelişmiş "iyi insan , iyi vatandaş" yetiştirmeyi amaç edinmiştir.
Eğitim Politikası:
-Atatürk'e göre eğitim ve öğretim politikası, her anlamıyla milli ve çağdaş b,r nitelik taşımalıdır.
-Eğitim sisteminin milliliği, Türkiye Cumhuriyeti'nin dayandığı temeller yani Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık, Devletçilik, Laiklik, İnkılapçılık ilkelerine uygun olması demektir.
-Eğitim sistemini çağdaşlığı, verilecek eğitimin, toplumsal hayatın ihtiyaçlarına karşılayıcı ve çağın gereklerine uygun olmasıdır.
Milli Eğitim Sisteminin Gözeteceği Esaslar:
1-) Öğretim birliğinin sağlanması,
2-) Öğretim yaygınlaştırılması ve kolaylaştırılması,
3-) Eğitimde erkek ve kız çocuklarının eşitliğinin sağlanması,
4-) Eğitim, fikir ve hareketli birlikte yürütmelidir.
5-) Eğitim programları, sosyal hayatın ve çağımızın ihtiyaçlarını karşılamalıdır.
6-) Eğitim programları, bilimsel olmalıdır.
7-) Eğitim ve öğretimde disiplin olmalıdır
 
Geri
Üst