Dinimizde tesettürün önemi

20
EXE RANK

`korkunc` `FENA`

Fexe Kullanıcısı
Puanları 0
Çözümler 0
Katılım
6 Kas 2010
Mesajlar
28,252
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
`korkunc` `FENA`
Sual: Tesettürü kimler inkâr ediyor?
CEVAPKur’ana inanmadıkları halde, (Yalnız Kur’an) diyen yalancılarla, On dokuzculuk bâtıl dinine sarılanlar, tesettürü inkâr ediyorlar. Halbuki Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Mümin kadınlara söyle, gözlerini sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, görünen kısmı hariç, ziynetlerini göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar örtsünler!) [Nur 31]

Bu âyette bazı hususlar açık değil. Mesela kadın, gözünü neden sakınacak, ırzını nasıl koruyacak, ziynetten maksat ne? Kına, sürme mi, altın, gümüş mü, küpe, kolye, bilezik mi? Bu hususlar tam açık değildir, bunlar hadis-i şerifle açıklanarak bildirilmiştir. Allahü teâlâ,(Resule itaat Allah’a itaattir) ve (Sana indirdiğim Kur’anı, anlamaları için insanlara açıkla) buyuruyor. (Nahl 44)

Resulullah efendimizin açıklamaları ile âyetin manası şöyle oluyor:
(Mümin kadınlara söyle, gözlerini [yabancı erkeklere bakmaktan]sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç,[Kolye, küpe, bilezik, kına, sürme gibi] ziynetlerini [ve ziynet taktıkları baş, kulak, kol ve ayaklarını] göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31] (Celaleyn, Medarik)
Mecmaul-enhür’deki, (Kadının [yüz ve iki eli hariç] bütün bedeni avrettir) hadis-i şerifi de tesettürü açıklıyor. Hazret-i Esma, ince elbise ile gelince, Resulullah efendimiz baldızına bakmadı. Mübarek yüzünü çevirip (Ya Esma, bir kız, namaz kılacak yaşa gelince, yüz ve iki eli hariç, vücudunu erkeklere gösteremez) buyurdu. (Ebu Davud)

Hazret-i Âişe validemiz de bildiriyor ki:
(İlk muhacir kadınlara Allah rahmet etsin! Tesettür âyeti gelince, emri geciktirmemek için hemen peştamallarını yırtıp başlarını örttüler) buyurdu. (Buhari, Nesai) [Hazret-i İbrahim de, sünnet ol emrini geciktirmemek için, bıçak, doktor aramadan, hemen hazırdaki balta ile kendini sünnet etmişti.]

Dinimizde iki çeşit kadın kıyafeti vardır: Hür ve cariye [köle] kıyafeti.
Cariyeler başlarını örtmezlerdi, örtmek zorunda da değillerdi. Kapanma mecburiyeti hür kadınlara idi. Tesettür âyeti gelmeden önce hür kadınlar da başları açık gezerdi. Münafıklar, cariyelere sarkıntılık ederdi. Bu arada açık olan hür kadınlara da sataşırlardı. Olay duyulunca, (Biz bunu cariye sandık) derlerdi. Allahü teâlâ, (Hür kadınlar cariyeler gibi giyinmesinler, vücutlarını tamamen örtsünler, böylece cariye olmadıkları da meydana çıksın ve münafık erkekler tarafından da sarkıntıya maruz kalmasınlar)buyurdu. Bu âyetin meali şöyledir:
(Ey Nebi, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına [dışarı çıkarken] dış elbiselerini giymelerini söyle! Bu, onların tanınıp, eza görmemeleri için en uygun kıyafettir.) [Ahzab 59]

Bazı mezhepsizler, “Hayzdan kesilmiş, yaşlı kadınların saçlarını göstermeleri günah olmaz” diyorlar. Ama Kur’anda mealen buyuruluyor ki:
(Evlenme arzusu kalmayan ihtiyar kadınların ziynetlerini [ziynet yerlerini, baş, kulak, boyun, kol ve ayaklarını] göstermemek şartı ile, dışa giydikleri [manto gibi] elbiselerini çıkarmalarında bir vebal yoktur. Ama sakınmaları daha iyi olur.) [Nur 60]

Dikkat edilirse, kuyumcuda teşhiri, satılması serbest olan ziynetlerin bile kadında olunca, gösterilmesi yasaklanıyor. Müminlerin anneleri için bile, (Siz diğer kadınlar gibi değilsiniz, [yabancılarla] yumuşak konuşmayın, kalbinde fesat bulunanlar, kötü ümide kapılır. Evlerinizde oturun, eski cahiliye kadınları gibi açılıp saçılmayın)buyuruluyor. (Ahzab 32-33)

Bu delillerden sonra, “İslamiyet’te tesettür yok” diyenlerin art niyetli olduklarında şüphe kalmaz.

Eşyanın tabiatı
Sual:
Tesettürsüz ve feminist bir bayan, (Biz bayanlar açık saçık gezince, erkekler etkileniyormuş. Bize ne, o erkeğin sorunudur, adam olsunlar, kendilerine hâkim olsunlar, etkilenmesinler. Neden erkeklerin etkilenmelerinin faturasını, biz bayanlar örtünerek ödüyoruz? Kim etkileniyorsa, faturayı o ödemeli. Erkekler rahatça gezdiği hâlde, bayanların etkilenmeye sebep olmamak için, korunmaya çalışması çok büyük haksızlıktır) dedi. Bu sözden ben de etkilendim, niye Allah faturayı biz kadınlara kesiyor?
CEVAP
Bu sözden dolayı tevbe etmek lazımdır. Feminist bayanın iddiası çok yanlıştır. Tesettürü Allah’ın emri kabul ediyorsa, Allah'ı suçlaması çok çirkindir. Allah'a inanmayan bir ateist ise, Allah'ın emrine ne hakla karışıyor ki? Ona, örtün diyen mi var? Örtünmek, Allahü teâlânın Müslüman hanımlara emridir. Feministin maksadı ise, kapalı kadınları açmaktır.

(Erkekler etkilendiği için kadınların kapanması lazımdır) iddiasının, dinimizle bir ilgisi yoktur. Allah'ın emrinde sebep ve hikmet aranmaz. Bazı mezhepsizler, (Şu ibadetin şu hikmeti var) diyerek ateistlere böyle koz veriyorlar. Mesela, (Domuz, içindeki trişinler, yağlar gibi bazı maddelerden dolayı haram edilmiştir) diyorlar. Ateistler de, (Eğer trişin, yağ gibi şeylerden dolayı haram edilmişse, biz trişinleri öldürür, yağlarını çıkartır yeriz) diyorlar. Bu bayan da, (Benim açık gezmemden erkekler etkileniyorsa, beni ne ilgilendirir?) diyor.

Bir şeyin haram olması, illa zararlı olmasından dolayı değildir. Mesela Besmelesiz kesilen kuzu etinin haram olması, sağlığa zararlı olduğu için değil, Allah'ın emri olduğu içindir. Kadının açık gezmesi de, erkekleri etkileyeceği için değil, Allah'ın emri olduğu içindir. Kadın, kadınlar arasında, hattâ kendi evinde kimse yokken bile çıplak duramaz. Bunların erkeklerin etkilenmesiyle ne alakası vardır?

Diyelim ki, o bayanın dediği gibi, kadının kapanması sırf erkeklerin etkilenmesi, dolayısıyla erkeklerin günaha girmesiyle alakalıdır. Dinimizde bir kural var:
(Hayra sebep olan, hayır işlemiş gibi sevab kazanır. Kötülüğe sebep olan da, kötülük yapmış gibi günah kazanır.)

Müslüman kadın, erkekleri günaha sokmaktan sakınır. Kadının, erkekleri etkilemek niyeti yoksa, niye o kadar açılıp saçılıyor ki?

Sadece erkek mi kadından etkilenir? Kadın erkekten etkilenmez mi? Sıkışık bir ortamda sürtüşme olsa, kadın erkekten etkilense, (Kadın, kadınlığını bilsin, etkilenmesin) denir mi? Etkilenmek, kadın erkek herkesin tabiatında vardır. Acıkmak, susamak gibi tabiî [normal, doğal] bir şeydir. (Erkek erkekliğini bilsin, kadın kadınlığını bilsin ve etkilenmesin) demek eşyanın tabiatına aykırıdır.

Ateşle baruta yaklaşıp, sonra, ateşe, (Sakın barutu yakma!) demek ne kadar yanlıştır. Ateşin özelliği yakmaktır. Barut, belli bir ısı alınca yanar. Baruta, (Niye etkilenip yanıyorsun?) denilmeyeceği gibi, ateşe de, (Niye ısıttın, niye yaktın?) denilmez. Ateşin üstüne de su dökülürse, ateş söner. Ateşe, (Niye sudan etkilendin de söndün?) denmez. Elimizi yılanın ağzına soksak, yılan da soksa, yılana, (Niye beni soktun?) denir mi? Yılan sokar. Erkek de, kadın da etkilenir. Kurdun yanına kuzu konursa, kurt kuzuyu yer. (Kurt, kuzudan niye etkilendi ki?) denir mi? Tilkinin yanına piliç konsa, tilkiye (Etkilenip de pilici yeme!) denir mi? Bir kadının, (Ben istediğim gibi açılırım, erkekler etkilenmesin. Etkilenirse suç erkektedir) demesi, yukarıdaki örneklerde görüldüğü gibi çok yanlıştır.
 
Geri
Üst