Bu forma cesarettir

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan jockeя
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
1
EXE RANK

jockeя

Fexe Kullanıcısı
Puanları 0
Çözümler 0
Katılım
12 Tem 2008
Mesajlar
1,503
Tepkime puanı
0
Puanları
0
jockeя
Galatasaray'da, Pazarlama A.Ş.'nin 1 numarası Cemal Özgörkey, yepyeni kırmızı formayla FANATİK'e konuştu: "Sezon ortasında forma tanıtımı yapmak, dünyada bir ilk olacak. Yaptıklarımızla Galatasaray kültürünü, yaşam stiline dönüştürdük"

Galatasaray’dan taraftarına bir armağan daha. Bu sezon kullanılan beyaz, parçalı ve mor formalardan sonra şimdi de kırmızı formalar satışta. Galatasaray Spor Kulübü Yönetim Kurulu üyesi ve Galatasaray Pazarlama Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Özgörkey formalar ve Pazarlama A.Ş. hakkında tüm bilinmeyenleri FANATİK’e anlattı.

- Niye kırmızı forma, neden şimdi, neden cesaret?
Öncelikle bu sezon giyilen formaların anlamlarını anlatmak istiyorum.
Beyaz: Başarı
Parçalı: Sadakat
Mor: Asalet
Kırmızı: Cesaret
Bu sezon hazırlıklar yapılırken bir konseptle yola çıktık. Etimolojik kökenlerimize uzandık. Koleksiyonda ve lansmanlarda tarihimizi anlattık. İsmimizde bulunan 4 anlamı öne çıkardık. Galatasaray’ın içindeki Galat’ın sözlük anlamı cesur ve onurlu demek. İsmimizdeki tüm anlamları formalarımıza yansıttık. Kırmızı formayı da sezon başında Futbol Federasyonu’na onaylatmıştık. Taraftarımız için bir yenilik olması adına ligin ikinci devresi için kırmızı formalar hazır olacak.

- Daha önce böyle planlama yapıldı mı?
Lig ortasında böyle bir lansman Türkiye’de ilk defa yapılıyor. Aslında Dünya’da da bir ilk olduğunu düşünüyoruz. Galatasaray’ın diğer birimleriyle oluşturduğumuz koordinasyonla yıllık bir planlama yapıldı. Pazarlama olarak futbol şubesiyle paralel düşünceler gerçekleştirdik ve Galatasaray’ın menfaatleri için ortak hareket ettik. Bu ortak çalışma da güzel bir sinerji yarattı. Hangi maça hangi formayla çıkılacağını da futbol şubesiyle ortak kararlaştırıyoruz ve internette yayınlıyoruz. Bu duyuru ile taraftarlarımızı o maça takımımızın giyeceği formayı giyerek gelmelerini bekliyoruz. Bu da spor kulüpleri arasında bir ilk.

- Bu seneki forma satışları hedefleri buldu mu?
Forma satışlarında bugüne kadar Galatasaray Pazarlama’nın ciro ve adet rekorunu kırdık. En önemli etken mor formanın yarattığı başarıdır. Lansman gecesinde 2288 mor formanın internet adresine (www.2288gs.com) tam 50 bin ziyaretçi girdi. Bu da bir rekordur ve aynı ivme devam ediyor. Mor formayla daha önce en çok satan forma olan turuncunun 2.5 katı satış yaptık. Kendi rekorlarımızı kırmak için çalışıyoruz. Kırmızı formayla da kendi rekorlarımızı kırmaya devam edeceğiz. Herşeyi göz önünde bulundurarak planlama yapıyoruz; stok yönetimi, karlılık, pazarlama faaliyetlerinin kulübe katkısı, koleksiyondaki çeşitlilik (450 çeşit hazır giyim ve aksesuarı bulunuyor) ilk düşündüğümüz noktalar. Kendimizle rekabet ediyoruz. Şu ana kadar 10 birim turuncu forma satıldıysa 25 birim mor satıldı. Kırmızı formayı da morun 2.5 katı satmayı planlıyoruz (68 birim). Planlı gidiyoruz. Taraftara şimdiden müjdeleyebiliriz ki gelecek sezonun forma renk ve tasarımları, satış planlaması da şimdiden hazır. Üretim aşamasına geçeceğiz.

- 2288’in bir uğuru olduğu söyleniyor...
Mor formanın bir güzel tarafı da hiç yenilgimizin olmamasıdır. Lig ve Avrupa Kupası maçlarında 8 maçta 6 galibiyet 2 de beraberliğimiz var. Ayrıca bu formayla sportif başarının yanı sıra pazarlamanın da satış ve gelir adına rekorları var. Bu işin uğur kısmı. Ancak bizim bu rengi seçmemizin esas nedeni mor formanın rakiplerimiz üzerinde oluşturacağı baskıya inanmamız. Kırmızı formanın da daha büyük başarıların başlangıcı olacağına inanıyoruz.

- Şirket sizin dönemde büyüdü...
1.5 sene önce koyduğumuz hedefler vardı; kurumsallaşma, pazarlamanın cirosunu 2 yılda 2 katına çıkartmak, toplam kaliteyi ve sosyal sorumluluk bilinciyle hedeflerimizi yakalamak ve bu paralelde proglamlamak. İnternet satışlarını toplam cironun yüzde 20’sine getirmek de amaçlarımızdan biriydi. Bu hedeflerimizin büyük bölümünü gerçekleştirdik. Devamını da yeni çıkacak kırmızı forma sağlayacak. Geçen sezonu 5. sırada bitirmemize ve küresel ekonomik krizin bu kadar etkili olmasına rağmen biz yine de başarılı olduk. Türkiye’de tekstil sektörü ortalama yüzde 40 geri giderken biz ciromuzu yüzde 52 artırdık. Satış noktalarını 32’den 46’ya çıkardık. İnternet satışını 2 katına çıkardık. Mağazalarımızı ziyaret eden bayan taraftar sayımızı da 2 katına çıkardık. Bu Galatasaray için bir devrimdir. Rakamlar fiziksel realiteyi gösteriyor ancak en çok sevindiğimiz nokta zihinsel değişim. 5 asırlık mirasımızdan, 1908, 1481, 2288, ASY koleksiyonları çıktı. Mirasımızın ölçülemez büyüklüğünü yorumlayınca yüzyıllardır nakitteyiz diyebiliriz. Galatasaray Pazarlama A.Ş. Galatasaray kültürünü yaşam stiline dönüştürmüştür. Yeni formamız da Galatasaraylılığın cesaretini ön plana çıkartacak.

- Pazarlama A.Ş.’nin hedefleri ne?
Geçmişte negatif olan nakit katkı 2008 sezonundan itibaren pozitife dönüşmüştür. 2008 Mart, 2010 Mart tarihleri arasında pazarlamanın Galatasaray’a yaratacağı nakit katkı 5 milyon dolar olacak. Bunun büyük bölümü şu ana kadar gerçekleşti. Bu ivmeyle gitmeyi planlıyor ve 2015 yılında kulübümüze net nakit katkıyı yıllık 50 milyon dolar seviyesine getireceğiz. Bu nakit katkıyla sadece futbol takımına değil diğer amatör branşlarımıza da katkıda bulunmaya devam edeceğiz.

- 2015’e ait planlar yapıyorsunuz. 2010 Mart’ta seçim var. Aday olacak mısınız?
Öncelikle Pazarlama A.Ş.’yi kurumsallaştırdık ve bundan sonra kendi hedefleri doğrultusunda yürür. Ama ben burada olacak mıyım olmayacak mıyım? Gidişatı göreceğim, değerlendireceğim. Mart ayına daha zaman var. Günü geldiğinde karar vereceğim.

Kaynak: Fanatik
 
Geri
Üst