3
EXE RANK
~Gresto/HyvnstyLe``
Fexe Kullanıcısı
Puanları
0
Çözümler
0
- Katılım
- 8 Tem 2011
- Mesajlar
- 3,743
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 117
cl_sidespeed : Yana doğru hareket hızını ayarlar. Default değer 400 olmasına rağmen lan game'de oynayan oyuncuların hız artışını sağlamak amacıyla 9999 yapmanız işimize yarayacaktır
Önerilen Değer : 9999
cl_upspeed : Default değer 320 olan bu komutu dengelemek amacıyla 9999 yapmamız gerekir
Önerilen Değer : 9999
cl_yawspeed : Her ne kadar yana gitme hızı densede ben bu komutun default kalmasını daha sağlıklı buluyorum.
Cs komutLArı
Developer: CS Sunucuya bağlı iken tüm bağlantı bilgilerini gösterir.
scr_conspeed : Konsolun açılış hızını değiştirir.En yüksek "mantıklı değer "9999"dur.Ne kadar yüksek değer yazarsanız konsolunuz o kadar hızlı açılır.
0 = Yavaş | 9999 = Hızlı [tavsiye = 9999]
jpeg_quality : SS kalitesi
mat_monitorgamma : Oyun içi gamma değiştirme
cl_downloadfilter "nosounds" : Ses downloadlarını kapama
cl_radartype : Radar görünümünün saydamlığıdır
1 = Saydam | 0 = Yarı saydam [tavsiye = 0] [defauld = 0]
cl_scalecrosshair : (cl_crosshairscale) Xhair boyutu
cl_crosshairalpha
cl_crosshairusealpha
cl_c4progressbar
cl_radaralpha
hud_centerid : Silahınızı bir oyuncuya doğrulttuğunuzda o oyuncunun nicki 1'de ekranın ortasında - 0'da ekranın sol alt köşesinde görünmesini sağlar
1 = Nick ortada | 0 = Nick sol altta [tavsiye = 1] [defauld = 0]
hud_fastswitch : Herhangi bir slottaki silahı hızlı seçmek için kullanılır
1 = hızlı | 0 = Normal [tavsiye = 1] [defauld = 0]
con_enable
cl_forcepreload
snd_mixahead
sv_forcepreload
r_DispUseStaticMeshes
Mikrofon Bölümü
voice_loopback : Kendi sesinizi duyma
voice_avggain : Sesiniz çok fazla çıkıyor ve pek anlaşılmıyorsa yükseltin
voice_maxgain : Sesiniz biraz az çıkıyorsa yüksektin
Ses Bölümü
hisound : Sesleri 8 bit algılamayı ve yüksek sesleri duymamanızı sağlar.
loadas8bit : Sesleri 8 bit algılamayı ve yüksek sesleri duymamanızı sağlar.
Görsellik Bölümü
net_graph : Bu komutla o anki fps'nizi görebilirsiniz.
0 = kapatır | 1-2-3 = Açar [tavsiye 3]
fps_max : Bu komutla maksimum fps sınırınızıyapmış olursunuz. Yani performansı kısıtlamamış olursunuz.
60 = Defauld | 101 = Maximum Fps [tavsiye = 101]
cl_himodels : Bu değişkeni 0 olarak atamanız yüksek kaliteli model renderingini engelleyerek FPS artışına katkıda bulunacaktır.ü
1 = Yüksek kalite | 0 = Düşük kalite [defauld = 1]
cl_showfps : FPS'nizi ekranın sol-üst köşesinde gösterir, net_graph aktif deil ise bunu aktif etmeniz önerilir.Fpsnin sol üstte görünümü ;
1 = Açık | 0 = Kapalı [defauld = 0]
cl_phys_props_enable : Kullanıcı taraflı fiziksel objeleri gösterme
cl_phys_props_max : En fazla fiziksel obje miktarı
cl_show_splashes : Suda oluşan sıçramalar
cl_ragdoll_physics_enable : Ölü bedenleri gösterme
cl_show_bloodspray : Kan
cl_ejectbrass : Silahınızdan çıkan boş kovanlar
cl_show_splashes : Su sıçramaları
r_rainsimulate : Yağmur
mat_fastnobump : Hızlı bump-mapping
mat_fastspecular : Hızlı specular-mapping
mat_bumpmap : Bump-mapping
mat_specular : Specular-mapping
mat_dxlevel : Bu ayarla çok güçsüz bir PC'niz olmadıkça oynamayın. Gerçekten kalite düşüyor. Diğer değerler, 80, 90, 95 (,60 ama bunu kullanmayın) Ayrıca 9.0 destekleyen bi kartınız varsa 7.0 kullanmanız saçma.
mat_clipz : Gereksiz objeler
mat_mipmaptextures : Texture işlenmesi/mesafe
mat_hdr_enabled : HDR
mat_picmip : Texture kalitesi (0...4)
mat_reducefillrate : Shader doldurma hızını düşürme
mat_trilinear : Trilinear filtreleme
mat_wateroverlaysize : Su kalitesi
violence_agibs : Kan & blood & vücud parçaları vs.
violence_hgibs : Kan & blood & vücud parçaları vs.
violence_hblood : Kan & blood & vücud parçaları vs.
violence_ablood : Kan & blood & vücud parçaları vs.
4'ü için ;
1.0 = Görünür | 0 = Görünmez [tavsiye = 0] [defauld = 1]
muzzleflash_light : Silahtan çıkan ateşler
r_lod : Model detayı seviyesi (-5=en yüksek. +5=en düşük)
r_rootlod : Genel detay seviyesi (Verilebilinecek en yüksek değer = 7.1)
[defauld = 1] [tavsiye = 1]
r_avglight : Vertex shader üstünde ortalama ışıklandırma
[defauld = 2] [tavsiye = 2]
r_shadows : Gölgeler
r_worldlights : HDR ile ilgili olabilir
r_dynamic : Bu değişkenin 1 olması dynamic-lightning denilen uygulamayı devreye sokar ve FPS'yi düşürür. Dinamik ışıklandırma;
1 = Açık | 0 = KapaLı [tavsiye = 0]
r_cheapwaterend : Su textureleri
r_cheapwaterstart : Su işlemeleri
r_decal_cullsize : Uzaktaki işleme/texture kalitesini düşürme
r_decals : Kurşun izleri ;
300 = Görünür | 0 = Görünmez [tavsiye = 0] [defauld 300]
r_drawflecks : Mermi çarpmalarını kapama
r_drawmodeldecals : Model üstündeki değişmeleri kapama
r_lightinterp : Işık interpolasyonu
r_occlusion : Görüntü kalitesini düşürürken FPS arttırır
r_propsmaxdist : Obje dönüşüm mesafesi ayarlama
r_waterforceexpensive : Yüksek kaliteli su
r_lightmap : Bu değişkeni 0 yapmak haritalardaki ışıklandırma ve gölgelendirme modunu software moduna yakın bir tarza çevirerek FPS'yi arttırır.
1 = Normal kalite | 0 = Düşük kalite [tavsiye = 1] [defauld = 1]
mp_decals : Bu komutla mermi delikleri, logoların görünümü
300 = Açar | 0 = Kapatır [defauld 300] - [tavsiye 0]
gl_picmip : Genel texture,model,skin kalitesini düşürerek ekran kartınız üstündeki yükü hafifleten bu komutta,ne kadar "yüksek değerler" verirseniz kalite o kadar düşer,buna bağlı olarak "FPS yükselir".
0 = Defauld değerdir | 0.75 = Düşük kalite yüksek fps
gl_max_size :En yüksek texture boyutunu belirler.VooDoo 3 ve aşağı kalitede olan 3dfx kartları için en yüksek
değer 256'dır(kimde kaldi o kartlar lem : ).Eğer bir Ge-Force'a sahipseniz bu değeri 512'ye çıkararak çok daha kaliteli görüntülere sahip olabilirsiniz.Bu değeri ne kadar 'düşürürseniz' FPS o kadar 'artar' ama aynı şekilde görsel kalite 'düşer'.
256 = Normal kalite normal fps | 128 = Düşük kalite yüksek fps | 64 = Çok duşuk kalite çok yüksek fps [tavsiye = 256]
gl_cull : Bu komut herhangi bir 3-D sahnesinde sadece 'görünen' nesnelerin render edilmesini sağlar.Görünmeyen nesnelerin render edilmesinin pek de bir faydasının olmayacağını düşünerek bu
değerin 1 olarak kalması çok faydalı olur.
1 = normal kalite | 0 = düşük kalite [tavsiye = 1] [defauld = 1]
gl_playermip : Bu komutu gl_picmipin oyuncu modelleri için olanı olarak da düşünebiliriz.Ne kadar yüksek değerler verirseniz FPS o kadar 'artar' ama kalite düşer.Bu komutu kullanırken ne kadar yüksek
değerler vermeniz tamamiyle sizin insiyatifinize kalmış.
[tavsiye 0.0] [defauld = 0.0]
gl_lightholes : Default olarak gelen 1 değeri "ışık deliklerini" görmemizi sağlar.Bunu 0 yapmanız FPS'yi arttırır.
1 = Görünür | 0 = Görünmez [tavsiye = 0] [defauld = 1]
gl_round_down : Bu komut texture boyutundanki round-down değerini belirler.Yüksek değerler vermeniz durumunda fps artacağı gibi texture kalitesi düşecektir
3 - 9 arası değer verebilirsiniz | [defauld = 3]
gl_texsort : Bu değerin 1 olması durumunda texturelar daha canlı ve parlak görünecektir.0 yaptığınızda FPS artacağı gibi görsel kalitede düşme yaşanabilir.
/gl_texturemode [Texture Modunun ismi]
1-)GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST
2-)GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
3-)GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR
4-)GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR
En kaliteliden kalitesize doğru sıralama:
4>3>2>1
En yüksek FPS verenden en az FPS verene doğru olan sıralama:
1>2>3>4
NOT:En yüksek FPS veren 1 ve 2. modları kullandığınızda uzaktaki nesneleri tam olarak seçemeyebilirsiniz.
gl_wateramp : Bu değişkenin 1 olması bazı haritalarda olan "sulardaki" dalgaların şiddetini(amp) arttırır.
1 = Dalgalı | 0 = Dalgasız [tavsiye = 0] [defauld = 0]
gl_ztrick :
fog_enable : Sis
fog_enable_water_fog : Su sisi
CS Mikrofon Ayarları
voice_enable : 1
voice_loopback 1[Kendi Sesinizi Konusurken bir yandan duymak istiyorsanız.]
bind k +voicerecord[K Tusuna basılı tutunca konusma başlar, K yerine baska tusa entegre edebilirsiniz.]
+voicerecord :[Mikrofon Full Açık Olur]
-voicerecord :Mikrofonu kapatır.
ideaL fps modem ayarları
Evet CFG' Lerde çok görüyorum ve ping sorunu yaşayan arkadaslar için çok yararlı olacağını düşünüyorum
fps modem 0 mı yoksa 101 mi olmalı sorusunun cevabını vermek için burda bulunuyorum.
fps_max 101 olmasına rağmen bu değeri 0 dısına tasımayın yoksa choke sorunları yaşayacaksınız.
Kesinlikle İdeal değer fps_modem 0 olmalıdır
Böylece oyunda donma , lag sorunlarının önüne geçmiş olacaksınız
Mause ayarları
düşecek. 1 den düşük değer verilmiyor.
Önerilen Değer : Size Bırakılmıs 1 < x < 3
m_filter :Genelde socl sunucularda aa bu fareye ne oluyor dersiniz. Bu değere 1 vermeniz mouse hareketini yumuşatacaktır. Bu nedenle ben şiddetle 0 değerini tavsiye ediyorum
Önerilen Değer : 0
m_pitch :Bu komuta mutlaka default değeri verin.
Önerilen Değer : 0.022
m_yaw :Bu komuta mutlaka default değeri verin..
Önerilen Değer : 0.022
zoom_sensitivity_ratio :Awp Silahında zoom açtıktan sonra olusan mause hızıdır.
Önerilen Değer : 1.0
m_side :Oyunda mouse'dan tam verim almak istiyorsanız 0.8 size yetecektir..
Önerilen Değer : 0.8
Rate ayarları
cl_cmdrate: Bu Komutun az olması durumunda mermi sekmesi sorunu yaşayacaz ama çok fazla olursada bu sefer FPS sorunu ortaya çıkacak.
Önerilen Değer: 101
Böylece mermi sekmesi çok az olacak ve FPS Dengelenecek.
cl_updatarate: Bazı Ustalar bu değerin önemsiz olduğunu söylesede giden ve gelen bağlantıları eşitlemek amacıyla bunun değerini mutlaka cl_cmdrate ile aynı yapın.
FPS Dengelenecek, Ping Sorunu Olmayacak
Önerilen Değer: 101
Rate: Bu değerin düşük veya yüksek olması choke'a yol açacak buda oyunda donmalara , kasmalara neden olacaktır.
Biz bunu Public Sunuculardaki en iyi değerini bulduk ve sizlerle paylasıyoruz.
Önerilen Değer: 24000
ex_interp: DeLi CFG Sürümlerinde hep yüksek tutulan bu değerin ben asla ve asla 0 yapmanızı tavsiye etmiyorum.
Bu Değer Direk Görüntüyü görüntü kalitesi ise doğrudan FPS'nizi etkileyecektir.
Oyuncuyu Görme karesini etkiler.
Minumum: 0.05 , Maximum 0.1 Olmalıdır. Görüntü ile ters orantısı vardır! Az olması Görüntü kalitesini yükseltir.
Bu nedenle biz default halini öneriyoruz. Public veya mac sunucularında sorun yaratmıyor!
Önerilen Değer: 0.1
Cl_rate: Default değeri 9999 olan bu komut ile oynamanızı tavsiye ediyorum. Bazı CFG'lerde 12000 Olur ama FPS Sorunu yapmaktadır.
Önerilen Değer: 9999
cl_fixtimerate: Bu Değer ile oynamanızın bazı yan etkileri ve sakıncaları olabilir. Bu değerle oynanması durumunda görüntü'de donmalar olacaktır
Önerilen Değer: 7.5
cl_clockreset: Bu komutla oynamanızla beraber paket kayıpları yaşarak oyundaki buglara neden olacaktır. Bu nedenle def halinde kalması en iyisi olacaktır.
Önerilen Değer: 0.1
Fakelag : Önüne Değer Girerseniz Tablodaki Pinginiz sahte olarak bi o kadar artacaktır.
Önerilen Değer : 0
Böylece Pingimiz gerçeği gösterecek.
cl_allowdownload: Sizde Olmayan Mapleri, otomatik olarak sunucudan yüklemek istiyor veya istemiyorsanız değer verin.
Önerilen Değer: 1
Böylece Bizde olmayan haritalar sunucudan yüklenecektir.
cl_allowupload : Yukarıdaki Değerle Aynı Yapın. Anlamların pek farkı yoktur.
Önerilen Değer: 1
cl_download_ingame: Bu komut CS Oynarken oyundaki oyuncuların logolarını depolamaya yarar. Buda oyundaki donmalara sebeb olur.
Önerilen Değer: 0
fps_max: Lag'de dalgalanma varsa bunu 101 yapın, yoksa yine 101 yapmanız sizin işinize yarayacaktır.
Komutun anlamı ise saniyedeki oyun dalgalanmasıdır.
Önerilen Değer: 101
fps_modem : Ping'de dalgalanma varsa veya yoksa yani kesinlikle 0 yapın.
Önerilen Değer : 0
fastsprites: Smoke yani sisin kalitesini ayarlar. 0, 1 veya 2 komutu verilebilir.
0 : En Düşük Kalitede ama fps artar. Sis beyaz olur
1 : Orta Derecede olur.
2 : En Yüksek Kalite, Sis gri ve gerçekçi olur. Ama oyun çok donar.
Zaten bu 3 değerde yine adamı göremiyecez. Bari donma sorunu yapmayalım.
Önerilen Değer: 0
cl_latency: Bu değerin tam bi karsılığı yoktur. Sadece lag yapmaması için bi değer arıyoruz. Tamamen net hızıyla, oyunun arasındaki dengeyi yapmanız için koyulmuştur
Önerilen Değer: -120
cl_dlmax: Ne olursa olsun bu değerin kesinlikle 128 olması gerekmekte.
Önerilen Değer: 128
cl_resend : 2 olması ping sorununun önüne geçmenizi sağlayacaktır.
Önerilen Değer: 2
cl_cmdbackup : Loss sorunu yaşamak istemiyorsanız en ideal değer olan 2 değerini verin.
Önerilen Değer: 2
Kan ayarları
violence_ablood :Headshot atarsan adamdan kanlar akar.
Biraz daha fazla kan olması oyun zevkinizi arttıracaktır ama unutmayın ki ping'i doğrudan etkiler
Önerilen Değer : 1
violence_agibs: Adamın boynundan akacak kan dozunu ayarlar. Ama bunu 0 yapmanız hem adamın ölüp ölmediğini hemde fps artışını sağlayacaktır.
Önerilen Değer : 0
violence_hgibs: Ayak kan dozunu ayarlar. FPS İçin Kapatmak gerekir.
Önerilen Değer : 0
violence_hblood: Bacak kan dozunu ayarlar, Bu değere 1 veya 0 vermeniz isteğinize kalmış.
Önerilen Değer: 1
impulse 102 :Kan dozunun artmasını sağlayan bi komuttur. Bi tuşa entegre edersek, her o tuşu basdığımızda her yer kan ***ürecektir.
Önerilen Değer: bind backspace impulse102
CS Karanlık Yerleri Aydınlatma
lambert "-1.5"
gamma "20"
brightness "7777"
lightgamma "0"
texgamma "0"
gl_monolights "1"
r_lightmap "0"
gl_lightholes "0"
echo netbilgini.net -toRq
Duvar Arkası Mermi, Kan Sprey, Bomba İzlerini Gösterme
gl_polyoffset "9999999999"
gl_zmax "0"
r_decals 4096
mp_decals "500"
violence_ablood "1"
violence_agibs "1"
violence_hgibs "1"
violence_hblood "1"
ati_npatch "1.0"
ati_subdiv "2.0"
impulse 102
Önerilen Değer : 9999
cl_upspeed : Default değer 320 olan bu komutu dengelemek amacıyla 9999 yapmamız gerekir
Önerilen Değer : 9999
cl_yawspeed : Her ne kadar yana gitme hızı densede ben bu komutun default kalmasını daha sağlıklı buluyorum.
Cs komutLArı
Developer: CS Sunucuya bağlı iken tüm bağlantı bilgilerini gösterir.
scr_conspeed : Konsolun açılış hızını değiştirir.En yüksek "mantıklı değer "9999"dur.Ne kadar yüksek değer yazarsanız konsolunuz o kadar hızlı açılır.
0 = Yavaş | 9999 = Hızlı [tavsiye = 9999]
jpeg_quality : SS kalitesi
mat_monitorgamma : Oyun içi gamma değiştirme
cl_downloadfilter "nosounds" : Ses downloadlarını kapama
cl_radartype : Radar görünümünün saydamlığıdır
1 = Saydam | 0 = Yarı saydam [tavsiye = 0] [defauld = 0]
cl_scalecrosshair : (cl_crosshairscale) Xhair boyutu
cl_crosshairalpha
cl_crosshairusealpha
cl_c4progressbar
cl_radaralpha
hud_centerid : Silahınızı bir oyuncuya doğrulttuğunuzda o oyuncunun nicki 1'de ekranın ortasında - 0'da ekranın sol alt köşesinde görünmesini sağlar
1 = Nick ortada | 0 = Nick sol altta [tavsiye = 1] [defauld = 0]
hud_fastswitch : Herhangi bir slottaki silahı hızlı seçmek için kullanılır
1 = hızlı | 0 = Normal [tavsiye = 1] [defauld = 0]
con_enable
cl_forcepreload
snd_mixahead
sv_forcepreload
r_DispUseStaticMeshes
Mikrofon Bölümü
voice_loopback : Kendi sesinizi duyma
voice_avggain : Sesiniz çok fazla çıkıyor ve pek anlaşılmıyorsa yükseltin
voice_maxgain : Sesiniz biraz az çıkıyorsa yüksektin
Ses Bölümü
hisound : Sesleri 8 bit algılamayı ve yüksek sesleri duymamanızı sağlar.
loadas8bit : Sesleri 8 bit algılamayı ve yüksek sesleri duymamanızı sağlar.
Görsellik Bölümü
net_graph : Bu komutla o anki fps'nizi görebilirsiniz.
0 = kapatır | 1-2-3 = Açar [tavsiye 3]
fps_max : Bu komutla maksimum fps sınırınızıyapmış olursunuz. Yani performansı kısıtlamamış olursunuz.
60 = Defauld | 101 = Maximum Fps [tavsiye = 101]
cl_himodels : Bu değişkeni 0 olarak atamanız yüksek kaliteli model renderingini engelleyerek FPS artışına katkıda bulunacaktır.ü
1 = Yüksek kalite | 0 = Düşük kalite [defauld = 1]
cl_showfps : FPS'nizi ekranın sol-üst köşesinde gösterir, net_graph aktif deil ise bunu aktif etmeniz önerilir.Fpsnin sol üstte görünümü ;
1 = Açık | 0 = Kapalı [defauld = 0]
cl_phys_props_enable : Kullanıcı taraflı fiziksel objeleri gösterme
cl_phys_props_max : En fazla fiziksel obje miktarı
cl_show_splashes : Suda oluşan sıçramalar
cl_ragdoll_physics_enable : Ölü bedenleri gösterme
cl_show_bloodspray : Kan
cl_ejectbrass : Silahınızdan çıkan boş kovanlar
cl_show_splashes : Su sıçramaları
r_rainsimulate : Yağmur
mat_fastnobump : Hızlı bump-mapping
mat_fastspecular : Hızlı specular-mapping
mat_bumpmap : Bump-mapping
mat_specular : Specular-mapping
mat_dxlevel : Bu ayarla çok güçsüz bir PC'niz olmadıkça oynamayın. Gerçekten kalite düşüyor. Diğer değerler, 80, 90, 95 (,60 ama bunu kullanmayın) Ayrıca 9.0 destekleyen bi kartınız varsa 7.0 kullanmanız saçma.
mat_clipz : Gereksiz objeler
mat_mipmaptextures : Texture işlenmesi/mesafe
mat_hdr_enabled : HDR
mat_picmip : Texture kalitesi (0...4)
mat_reducefillrate : Shader doldurma hızını düşürme
mat_trilinear : Trilinear filtreleme
mat_wateroverlaysize : Su kalitesi
violence_agibs : Kan & blood & vücud parçaları vs.
violence_hgibs : Kan & blood & vücud parçaları vs.
violence_hblood : Kan & blood & vücud parçaları vs.
violence_ablood : Kan & blood & vücud parçaları vs.
4'ü için ;
1.0 = Görünür | 0 = Görünmez [tavsiye = 0] [defauld = 1]
muzzleflash_light : Silahtan çıkan ateşler
r_lod : Model detayı seviyesi (-5=en yüksek. +5=en düşük)
r_rootlod : Genel detay seviyesi (Verilebilinecek en yüksek değer = 7.1)
[defauld = 1] [tavsiye = 1]
r_avglight : Vertex shader üstünde ortalama ışıklandırma
[defauld = 2] [tavsiye = 2]
r_shadows : Gölgeler
r_worldlights : HDR ile ilgili olabilir
r_dynamic : Bu değişkenin 1 olması dynamic-lightning denilen uygulamayı devreye sokar ve FPS'yi düşürür. Dinamik ışıklandırma;
1 = Açık | 0 = KapaLı [tavsiye = 0]
r_cheapwaterend : Su textureleri
r_cheapwaterstart : Su işlemeleri
r_decal_cullsize : Uzaktaki işleme/texture kalitesini düşürme
r_decals : Kurşun izleri ;
300 = Görünür | 0 = Görünmez [tavsiye = 0] [defauld 300]
r_drawflecks : Mermi çarpmalarını kapama
r_drawmodeldecals : Model üstündeki değişmeleri kapama
r_lightinterp : Işık interpolasyonu
r_occlusion : Görüntü kalitesini düşürürken FPS arttırır
r_propsmaxdist : Obje dönüşüm mesafesi ayarlama
r_waterforceexpensive : Yüksek kaliteli su
r_lightmap : Bu değişkeni 0 yapmak haritalardaki ışıklandırma ve gölgelendirme modunu software moduna yakın bir tarza çevirerek FPS'yi arttırır.
1 = Normal kalite | 0 = Düşük kalite [tavsiye = 1] [defauld = 1]
mp_decals : Bu komutla mermi delikleri, logoların görünümü
300 = Açar | 0 = Kapatır [defauld 300] - [tavsiye 0]
gl_picmip : Genel texture,model,skin kalitesini düşürerek ekran kartınız üstündeki yükü hafifleten bu komutta,ne kadar "yüksek değerler" verirseniz kalite o kadar düşer,buna bağlı olarak "FPS yükselir".
0 = Defauld değerdir | 0.75 = Düşük kalite yüksek fps
gl_max_size :En yüksek texture boyutunu belirler.VooDoo 3 ve aşağı kalitede olan 3dfx kartları için en yüksek
değer 256'dır(kimde kaldi o kartlar lem : ).Eğer bir Ge-Force'a sahipseniz bu değeri 512'ye çıkararak çok daha kaliteli görüntülere sahip olabilirsiniz.Bu değeri ne kadar 'düşürürseniz' FPS o kadar 'artar' ama aynı şekilde görsel kalite 'düşer'.
256 = Normal kalite normal fps | 128 = Düşük kalite yüksek fps | 64 = Çok duşuk kalite çok yüksek fps [tavsiye = 256]
gl_cull : Bu komut herhangi bir 3-D sahnesinde sadece 'görünen' nesnelerin render edilmesini sağlar.Görünmeyen nesnelerin render edilmesinin pek de bir faydasının olmayacağını düşünerek bu
değerin 1 olarak kalması çok faydalı olur.
1 = normal kalite | 0 = düşük kalite [tavsiye = 1] [defauld = 1]
gl_playermip : Bu komutu gl_picmipin oyuncu modelleri için olanı olarak da düşünebiliriz.Ne kadar yüksek değerler verirseniz FPS o kadar 'artar' ama kalite düşer.Bu komutu kullanırken ne kadar yüksek
değerler vermeniz tamamiyle sizin insiyatifinize kalmış.
[tavsiye 0.0] [defauld = 0.0]
gl_lightholes : Default olarak gelen 1 değeri "ışık deliklerini" görmemizi sağlar.Bunu 0 yapmanız FPS'yi arttırır.
1 = Görünür | 0 = Görünmez [tavsiye = 0] [defauld = 1]
gl_round_down : Bu komut texture boyutundanki round-down değerini belirler.Yüksek değerler vermeniz durumunda fps artacağı gibi texture kalitesi düşecektir
3 - 9 arası değer verebilirsiniz | [defauld = 3]
gl_texsort : Bu değerin 1 olması durumunda texturelar daha canlı ve parlak görünecektir.0 yaptığınızda FPS artacağı gibi görsel kalitede düşme yaşanabilir.
/gl_texturemode [Texture Modunun ismi]
1-)GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST
2-)GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
3-)GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR
4-)GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR
En kaliteliden kalitesize doğru sıralama:
4>3>2>1
En yüksek FPS verenden en az FPS verene doğru olan sıralama:
1>2>3>4
NOT:En yüksek FPS veren 1 ve 2. modları kullandığınızda uzaktaki nesneleri tam olarak seçemeyebilirsiniz.
gl_wateramp : Bu değişkenin 1 olması bazı haritalarda olan "sulardaki" dalgaların şiddetini(amp) arttırır.
1 = Dalgalı | 0 = Dalgasız [tavsiye = 0] [defauld = 0]
gl_ztrick :
fog_enable : Sis
fog_enable_water_fog : Su sisi
CS Mikrofon Ayarları
voice_enable : 1
voice_loopback 1[Kendi Sesinizi Konusurken bir yandan duymak istiyorsanız.]
bind k +voicerecord[K Tusuna basılı tutunca konusma başlar, K yerine baska tusa entegre edebilirsiniz.]
+voicerecord :[Mikrofon Full Açık Olur]
-voicerecord :Mikrofonu kapatır.
ideaL fps modem ayarları
Evet CFG' Lerde çok görüyorum ve ping sorunu yaşayan arkadaslar için çok yararlı olacağını düşünüyorum
fps modem 0 mı yoksa 101 mi olmalı sorusunun cevabını vermek için burda bulunuyorum.
fps_max 101 olmasına rağmen bu değeri 0 dısına tasımayın yoksa choke sorunları yaşayacaksınız.
Kesinlikle İdeal değer fps_modem 0 olmalıdır
Böylece oyunda donma , lag sorunlarının önüne geçmiş olacaksınız
Mause ayarları
düşecek. 1 den düşük değer verilmiyor.
Önerilen Değer : Size Bırakılmıs 1 < x < 3
m_filter :Genelde socl sunucularda aa bu fareye ne oluyor dersiniz. Bu değere 1 vermeniz mouse hareketini yumuşatacaktır. Bu nedenle ben şiddetle 0 değerini tavsiye ediyorum
Önerilen Değer : 0
m_pitch :Bu komuta mutlaka default değeri verin.
Önerilen Değer : 0.022
m_yaw :Bu komuta mutlaka default değeri verin..
Önerilen Değer : 0.022
zoom_sensitivity_ratio :Awp Silahında zoom açtıktan sonra olusan mause hızıdır.
Önerilen Değer : 1.0
m_side :Oyunda mouse'dan tam verim almak istiyorsanız 0.8 size yetecektir..
Önerilen Değer : 0.8
Rate ayarları
cl_cmdrate: Bu Komutun az olması durumunda mermi sekmesi sorunu yaşayacaz ama çok fazla olursada bu sefer FPS sorunu ortaya çıkacak.
Önerilen Değer: 101
Böylece mermi sekmesi çok az olacak ve FPS Dengelenecek.
cl_updatarate: Bazı Ustalar bu değerin önemsiz olduğunu söylesede giden ve gelen bağlantıları eşitlemek amacıyla bunun değerini mutlaka cl_cmdrate ile aynı yapın.
FPS Dengelenecek, Ping Sorunu Olmayacak
Önerilen Değer: 101
Rate: Bu değerin düşük veya yüksek olması choke'a yol açacak buda oyunda donmalara , kasmalara neden olacaktır.
Biz bunu Public Sunuculardaki en iyi değerini bulduk ve sizlerle paylasıyoruz.
Önerilen Değer: 24000
ex_interp: DeLi CFG Sürümlerinde hep yüksek tutulan bu değerin ben asla ve asla 0 yapmanızı tavsiye etmiyorum.
Bu Değer Direk Görüntüyü görüntü kalitesi ise doğrudan FPS'nizi etkileyecektir.
Oyuncuyu Görme karesini etkiler.
Minumum: 0.05 , Maximum 0.1 Olmalıdır. Görüntü ile ters orantısı vardır! Az olması Görüntü kalitesini yükseltir.
Bu nedenle biz default halini öneriyoruz. Public veya mac sunucularında sorun yaratmıyor!
Önerilen Değer: 0.1
Cl_rate: Default değeri 9999 olan bu komut ile oynamanızı tavsiye ediyorum. Bazı CFG'lerde 12000 Olur ama FPS Sorunu yapmaktadır.
Önerilen Değer: 9999
cl_fixtimerate: Bu Değer ile oynamanızın bazı yan etkileri ve sakıncaları olabilir. Bu değerle oynanması durumunda görüntü'de donmalar olacaktır
Önerilen Değer: 7.5
cl_clockreset: Bu komutla oynamanızla beraber paket kayıpları yaşarak oyundaki buglara neden olacaktır. Bu nedenle def halinde kalması en iyisi olacaktır.
Önerilen Değer: 0.1
Fakelag : Önüne Değer Girerseniz Tablodaki Pinginiz sahte olarak bi o kadar artacaktır.
Önerilen Değer : 0
Böylece Pingimiz gerçeği gösterecek.
cl_allowdownload: Sizde Olmayan Mapleri, otomatik olarak sunucudan yüklemek istiyor veya istemiyorsanız değer verin.
Önerilen Değer: 1
Böylece Bizde olmayan haritalar sunucudan yüklenecektir.
cl_allowupload : Yukarıdaki Değerle Aynı Yapın. Anlamların pek farkı yoktur.
Önerilen Değer: 1
cl_download_ingame: Bu komut CS Oynarken oyundaki oyuncuların logolarını depolamaya yarar. Buda oyundaki donmalara sebeb olur.
Önerilen Değer: 0
fps_max: Lag'de dalgalanma varsa bunu 101 yapın, yoksa yine 101 yapmanız sizin işinize yarayacaktır.
Komutun anlamı ise saniyedeki oyun dalgalanmasıdır.
Önerilen Değer: 101
fps_modem : Ping'de dalgalanma varsa veya yoksa yani kesinlikle 0 yapın.
Önerilen Değer : 0
fastsprites: Smoke yani sisin kalitesini ayarlar. 0, 1 veya 2 komutu verilebilir.
0 : En Düşük Kalitede ama fps artar. Sis beyaz olur
1 : Orta Derecede olur.
2 : En Yüksek Kalite, Sis gri ve gerçekçi olur. Ama oyun çok donar.
Zaten bu 3 değerde yine adamı göremiyecez. Bari donma sorunu yapmayalım.
Önerilen Değer: 0
cl_latency: Bu değerin tam bi karsılığı yoktur. Sadece lag yapmaması için bi değer arıyoruz. Tamamen net hızıyla, oyunun arasındaki dengeyi yapmanız için koyulmuştur
Önerilen Değer: -120
cl_dlmax: Ne olursa olsun bu değerin kesinlikle 128 olması gerekmekte.
Önerilen Değer: 128
cl_resend : 2 olması ping sorununun önüne geçmenizi sağlayacaktır.
Önerilen Değer: 2
cl_cmdbackup : Loss sorunu yaşamak istemiyorsanız en ideal değer olan 2 değerini verin.
Önerilen Değer: 2
Kan ayarları
violence_ablood :Headshot atarsan adamdan kanlar akar.
Biraz daha fazla kan olması oyun zevkinizi arttıracaktır ama unutmayın ki ping'i doğrudan etkiler
Önerilen Değer : 1
violence_agibs: Adamın boynundan akacak kan dozunu ayarlar. Ama bunu 0 yapmanız hem adamın ölüp ölmediğini hemde fps artışını sağlayacaktır.
Önerilen Değer : 0
violence_hgibs: Ayak kan dozunu ayarlar. FPS İçin Kapatmak gerekir.
Önerilen Değer : 0
violence_hblood: Bacak kan dozunu ayarlar, Bu değere 1 veya 0 vermeniz isteğinize kalmış.
Önerilen Değer: 1
impulse 102 :Kan dozunun artmasını sağlayan bi komuttur. Bi tuşa entegre edersek, her o tuşu basdığımızda her yer kan ***ürecektir.
Önerilen Değer: bind backspace impulse102
CS Karanlık Yerleri Aydınlatma
lambert "-1.5"
gamma "20"
brightness "7777"
lightgamma "0"
texgamma "0"
gl_monolights "1"
r_lightmap "0"
gl_lightholes "0"
echo netbilgini.net -toRq
Duvar Arkası Mermi, Kan Sprey, Bomba İzlerini Gösterme
gl_polyoffset "9999999999"
gl_zmax "0"
r_decals 4096
mp_decals "500"
violence_ablood "1"
violence_agibs "1"
violence_hgibs "1"
violence_hblood "1"
ati_npatch "1.0"
ati_subdiv "2.0"
impulse 102