Bilgisayar Sistemleri Ve ağlar üzerine genel bir bakış

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Dr0wSy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
0
EXE RANK

Dr0wSy

Fexe Kullanıcısı
Puanları 0
Çözümler 0
Katılım
29 Eki 2009
Mesajlar
358
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Dr0wSy
Bilgisayar ağları, iletişim ve işbirliği engellerini ortadan kaldırarak işletmelerde sinerji oluşumu ve ortaklaşa girişimciliği destekleyen unsurlardır. Artan ağ hacmi sonucunda kontrol ve kumanda faaliyetleri kolaylaşıp azalacak, hiyerarşi zayıflayacak, kısacası bilgisayar ağları değişimlerin yapısal, teknolojik ve kültürel boyutlarını farklı ölçülerde etkileyeceklerdir. Bu değişiklikler ise ;



1)Yapısal Değişim
2)Teknolojik Değişim
3)Kültürel Değişim
 
Yapısal Değişim

Bilgisayar ağlarının yayılması, varolan örgüt sınırları, bölümleri ve hiyerarşinin kendisi üzerinde önemli etkiler oluşturmaktadır. En radikal şekliyle düşünüldüğünde, örgütün genel yapısı esnek, tepkili ve akışkan bir şekle dönüşmektedir. Bu yapı içinde bilişim teknolojisi fonksiyonel sınırları ortadan kaldırarak dinamik ve kendini yönetebilen gruplar ortaya çıkaracaktır. Modern bilişim teknolojisi sistemlerinin klasik komuta ve kontrol sistemlerinde iyi sonuç vermedikleri gözlenmektedir. Bu da yalın ve esnek yapıların ortaya çıkmasını gerektirmektedir
 
Teknolojik Değişim


Bilgisayar ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler bilgisayar ağlarının geleceğini belirleyen en önemli faktördür. Bu gelişmeler yerel alan ağlarından çok uluslu işletmelerde küresel ağlara kadar geniş bir alana yayılmaktadır. Faks, elektronik posta, video konferans ve çoklu ortam kullanımı bilişim teknolojilerinin farklı coğrafi bölgelerde koordinasyon ve kontrol alanında anahtar rol oynamalarına imkan sağlamaktadır.
 
Kültürel Değişim


Bilgisayar ağlarının uygulamaya geçirilmesi sürecinde başarı; yönetimin karakter ve tarzına, yöneticilerin kişilik ve faaliyetlerine bağlıdır. Hızla değişen küresel piyasalarda yöneticilerin bilgiyi çok iyi analiz etmeleri gerekmektedir. Bilgisayar ağlarının başarıya ulaşması, yöneticilerin astlarına yaklaşımlarını değiştirmelerine bağlıdır. Yöneticiler, çalışanların müşteri ihtiyaçlarına daha etkin bir şekilde tepki gösterebilecek şekilde esnek hareket edebilmelerine, kendilerini geliştirmelerine ve kendi kendilerine öğrenme yeteneklerini geliştirebilmelerine imkan verecek tarzda bir yaklaşım benimsemek zorundadırlar.
 
Geri
Üst