20
EXE RANK
OttoMaNs* ;яeiz
Fexe Kullanıcısı
Puanları
0
Çözümler
0
- Katılım
- 20 Şub 2011
- Mesajlar
- 32,869
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- www.netbilgini.com
Bilgi Çağında Yaratıcı Gençlik
Üniversiteye ayak basan ve yaş*****n en dinamik ve öğrenmenin en üst düzeyde olduğu 19-20'li yaş düzeyindeki genç üniversitede belirli bir seçenekli (alternatif) bakış açısı kazanabiliyor mu? Bireysel ve toplumsal sorumluluk ve girişim cesareti gösterebiliyor mu? Eğer, “bilim” ve üniversitelilik” bir anlam içerecekse, bu, mevcuttan farklı olan şeyleri araştırabilme ve savunabilme gücünden geçmektedir. Üniversiteler, gerektiğinde bir “karşı-duruş” halini bile alması gereken belirleme ve tavır alışlar demektir. Bunun için de, gerek akademik ortam, gerekse öğrenciler yaratıcı, girişimci, sorumluluk alma cesaretini gösterebilen; kısaca akıl ve gerçeklik dışındaki tüm “idolleri’ parçalayan bir ortam ve kültürle şekillenme durumundadır. Yoksa bilinenin sürdürümü için, geleneksel terbiye araçları fazlasıyla yeterli sayılabilir.
Kanımca üniversiteye gelen her genç mutlaka bir seçenekli bakış açısı kazanmalıdır. Bu da üniversitenin öğrenci gençliğine sunacağı çeşitlilik ortamı ile olasıdır. Çeşitlilik, en azından öğrenci kaynağında (çeşitli kent, bölge ve ülkelerden her renk ve özellikte öğrenci; değişim olanakları), kadrosunda (farklı uzmanlık, farklı köken ve farklı yaklaşımlar, değişim olanakları), program yapısında (seçmeli ve zengin, karşıt teorileri içeren ders ve seminerler, interdisipliner ve bölümler arası karşılaşma ve işbirlikleri) ve üniversite genel yapılanmasında (her düzeyde işleyen kurullar, muhalefet olanakları, öğrenci de dahil kendi önceliğini savunabilecek örgütlenmeler, dış dünya ile çoklu ilişkiler vb...) çeşitlilik demektir. Hem icat ve buluşların yolu, hem de ahlaki-insani gelişimin koşulu, bir diğerinin (ağacın, böceğin, suyun, ormanın, yılanın, kaplumbağanın, Afrikalının, Asyalının...) gözüyle görebilmekten geçmektedir. Her türlü renk, güzelik ve düşünme bakışaçılarının analiz ve sentezinden yeni düşünceler üretmek ve bunları yaşama dönüştürebilmek veya aktarabilmektir üniverisite ortamı. Bu yol; her tür önyargıdan uzak kalmaya, çalışmayı ve her tür açıdan perspektif almayı, sormayı-sorgulamayı gerekli kılmaktadır.
Üniversiteye ayak basan ve yaş*****n en dinamik ve öğrenmenin en üst düzeyde olduğu 19-20'li yaş düzeyindeki genç üniversitede belirli bir seçenekli (alternatif) bakış açısı kazanabiliyor mu? Bireysel ve toplumsal sorumluluk ve girişim cesareti gösterebiliyor mu? Eğer, “bilim” ve üniversitelilik” bir anlam içerecekse, bu, mevcuttan farklı olan şeyleri araştırabilme ve savunabilme gücünden geçmektedir. Üniversiteler, gerektiğinde bir “karşı-duruş” halini bile alması gereken belirleme ve tavır alışlar demektir. Bunun için de, gerek akademik ortam, gerekse öğrenciler yaratıcı, girişimci, sorumluluk alma cesaretini gösterebilen; kısaca akıl ve gerçeklik dışındaki tüm “idolleri’ parçalayan bir ortam ve kültürle şekillenme durumundadır. Yoksa bilinenin sürdürümü için, geleneksel terbiye araçları fazlasıyla yeterli sayılabilir.
Kanımca üniversiteye gelen her genç mutlaka bir seçenekli bakış açısı kazanmalıdır. Bu da üniversitenin öğrenci gençliğine sunacağı çeşitlilik ortamı ile olasıdır. Çeşitlilik, en azından öğrenci kaynağında (çeşitli kent, bölge ve ülkelerden her renk ve özellikte öğrenci; değişim olanakları), kadrosunda (farklı uzmanlık, farklı köken ve farklı yaklaşımlar, değişim olanakları), program yapısında (seçmeli ve zengin, karşıt teorileri içeren ders ve seminerler, interdisipliner ve bölümler arası karşılaşma ve işbirlikleri) ve üniversite genel yapılanmasında (her düzeyde işleyen kurullar, muhalefet olanakları, öğrenci de dahil kendi önceliğini savunabilecek örgütlenmeler, dış dünya ile çoklu ilişkiler vb...) çeşitlilik demektir. Hem icat ve buluşların yolu, hem de ahlaki-insani gelişimin koşulu, bir diğerinin (ağacın, böceğin, suyun, ormanın, yılanın, kaplumbağanın, Afrikalının, Asyalının...) gözüyle görebilmekten geçmektedir. Her türlü renk, güzelik ve düşünme bakışaçılarının analiz ve sentezinden yeni düşünceler üretmek ve bunları yaşama dönüştürebilmek veya aktarabilmektir üniverisite ortamı. Bu yol; her tür önyargıdan uzak kalmaya, çalışmayı ve her tür açıdan perspektif almayı, sormayı-sorgulamayı gerekli kılmaktadır.