9
EXE RANK
Z1rT
Fexe Kullanıcısı
Puanları
0
Çözümler
0
- Katılım
- 26 Kas 2009
- Mesajlar
- 9,190
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 33
- Web sitesi
- www.netbilgini.net
Amblem bir kuruluşun çalışma alanını, boyutlarını, üretim namını (piyasadaki adı hakkında oluşmuş düşünceleri) birleştiren bir işlev görür ki, bu anlamda kuruluşun sosyal bireyselliğini simgeler. Amblemin yalnızca varlığı bile, tanınmış reklam sloganları içinde sembolik bir bütünlük sağlar. Sürekli bir reklam kampanyası içinde bir amblem geçerlilik kazanmışsa, hedef kitlede istek ve ilgi ile eş anlam kazanmışsa en ideal duruma ulaşmış demektir. Bir sergi, bir kongre, fuar ya da dernek; her kuruluşun hedef kitlesine kendini tanımlayabilmesi açısından, amblem daha ilk aşamada gereklidir. Bu durumda ticari amaçlar ikinci derecede rol oynar. Amblemin grafik ifade gücü reklam yönünü, dolayısıyla kullanım alanında çeşitliliği de arttırır. Bölge veya belediye kurumlarının iletişim ve enformasyon görevlerini çağdaşlaştırma çabaları için kullanılması bunun için yalnızca bir örnektir..
Amblemler, elbette kuruluşların etkileme alanını genişletmek, dolayısıyla çağdaş bir görüntü, imaj yaratmak zorundadırlar. Optik olarak etkileyici ve akılda kalıcı bir amblem, üzerinde kullanıldığı ürüne estetik bir değer katarken tüketici üzerinde kaçınılmaz olarak belli bir imaj doğurur. Unutmamalıdır ki, bir amblemin ifade ve tanıtma gücü, izleyicilerin görsel algısını etkileme derecesiyle doğru orantılıdır. Bu durumda markanın figüratif ya da typrografiye yönelik bir düzenleme, bir motif veya bunların birleşimi olması hiç önemli değildir.
Herhangi bir mal üretmeyen veya satmayan, ancak hizmet veren kuruluşların amblemleri "hizmet markaları" olarak adlandırılır. "Kalite damgalan" ancak devlet kurumlarının, resmi makamların, endüstriyel organizasyon'un izni ile ve uyguladıkları sınırlamalar çerçevesinde kullanılabilirler (TSE damgası gibi).
Bir amblem'in oluşturulması sırasında çeşitli öğeler göz önüne alınmalıdır. Aynı dalda çeşitli firmaların rekabeti, amblem kreasyonunda bazı zorlamalar doğurmaktadır. Bu nedenle ilk aşamada 'basitlik, bireysel özellik, genel etki' gibi öğeler kullanılır.
Amblemin, bir kuruluşu diğerinden ayırt etme görevi olduğu kadar, üreticinin ve ürettiği malın da kalite garantisini tanımlama görevi de vardır. Bu nedenle amblemin toplumda üstlendiği sorumluluk, bu yolla oynadığı rol yadsınmamalıdır. Amblemler; kuruluşların faaliyetlerini belirttikleri ve uzun devrelerde kullanışlılıklarını yitirmemeleri gerektiği için, hem firmanın hem de zamanın öncüsü olarak, çağdaş bir görüntü vermelidirler.
Tasarım negatif veya pozitif olarak kısıtlanabilir ve mümkünse kuruluşun ürünü veya hizmetleri ile bir ilişki kurmalıdır. Birçok marka, uzun firma isimlerinin kısaltılmasından oluşmaktadır. Birçok kurumların markaları, bugüne kadar önemli ekonomik değerler haline gelmiştir. Çünkü bu markalar bir anlamda tüketici için güvence ve garanti kavramı oluşturmuşlardır.
Amblemler, elbette kuruluşların etkileme alanını genişletmek, dolayısıyla çağdaş bir görüntü, imaj yaratmak zorundadırlar. Optik olarak etkileyici ve akılda kalıcı bir amblem, üzerinde kullanıldığı ürüne estetik bir değer katarken tüketici üzerinde kaçınılmaz olarak belli bir imaj doğurur. Unutmamalıdır ki, bir amblemin ifade ve tanıtma gücü, izleyicilerin görsel algısını etkileme derecesiyle doğru orantılıdır. Bu durumda markanın figüratif ya da typrografiye yönelik bir düzenleme, bir motif veya bunların birleşimi olması hiç önemli değildir.
Herhangi bir mal üretmeyen veya satmayan, ancak hizmet veren kuruluşların amblemleri "hizmet markaları" olarak adlandırılır. "Kalite damgalan" ancak devlet kurumlarının, resmi makamların, endüstriyel organizasyon'un izni ile ve uyguladıkları sınırlamalar çerçevesinde kullanılabilirler (TSE damgası gibi).

Bir amblem'in oluşturulması sırasında çeşitli öğeler göz önüne alınmalıdır. Aynı dalda çeşitli firmaların rekabeti, amblem kreasyonunda bazı zorlamalar doğurmaktadır. Bu nedenle ilk aşamada 'basitlik, bireysel özellik, genel etki' gibi öğeler kullanılır.
Amblemin, bir kuruluşu diğerinden ayırt etme görevi olduğu kadar, üreticinin ve ürettiği malın da kalite garantisini tanımlama görevi de vardır. Bu nedenle amblemin toplumda üstlendiği sorumluluk, bu yolla oynadığı rol yadsınmamalıdır. Amblemler; kuruluşların faaliyetlerini belirttikleri ve uzun devrelerde kullanışlılıklarını yitirmemeleri gerektiği için, hem firmanın hem de zamanın öncüsü olarak, çağdaş bir görüntü vermelidirler.
Tasarım negatif veya pozitif olarak kısıtlanabilir ve mümkünse kuruluşun ürünü veya hizmetleri ile bir ilişki kurmalıdır. Birçok marka, uzun firma isimlerinin kısaltılmasından oluşmaktadır. Birçok kurumların markaları, bugüne kadar önemli ekonomik değerler haline gelmiştir. Çünkü bu markalar bir anlamda tüketici için güvence ve garanti kavramı oluşturmuşlardır.