1
EXE RANK
-Paranorma[L]
Fexe Kullanıcısı
Puanları
0
Çözümler
0
- Katılım
- 4 Nis 2011
- Mesajlar
- 1,157
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 29
Cs için harita tasarımının resimli anlatımı aşağıda detaylı bir şekilde gösterilmiştir...
Harita Tasarımı için Gerekli Programlar
Harita Tasarım Aracı
ValveHammerEditor3.4
Compile Araçları
CompileAraclar
Haritalar İçin Wad Dosyası Oluşturan Program
Wally
Bsp Formatındaki Haritaları Map Formatına Çeviren Program
Winbspc
______________________________________________________________
Şimdi Başlıyoruz
Önce İndirdiğimiz Zip Dosyalarını Extract Edelim, Ondan Sonra Valve Hammer Editörü Yükliyelim. Yükledikten Sonra Programın Ayarlarını Yapmaya Başlayabiliriz.
Valve Hammer Editor
Programı Yükledikten Sonra Çalıştırın. Bir Pencere Açılacak Ve Ayarlarla İlgili Yardım İsteyip İstemediğinizi Soracak. Hayır Seçeneğine Tıklayın Ve Karşımız da Ayarlar Tablosu, Ekranda ki Ayarları Beraber Yapalım Şimdi.
Resimli anlatım
Oyun Konfigürasyonu ( Game Configuration )

Build Programs

2 Boyutlu Görünüm ( 2D Views )

Textures
Yazılı anlatım
Programı Çalıştırın, Tools Penceresinden Options'u Seçin. Çıkan Pencerede Game Configurations Seçeneğine Tıklayın, Ayarları Aşağıdaki Gibi Yapın.
Game configurations
Configurations: Edit Butonuna Basın Daha Sonra Add Butonuna En Son Açılan Yere İstediğiniz Bir Adı Girin Ben Counter-Strike Olarak Atadım İsmini. Daha Sonra Ok Ve Close Tuşlarına Basarak Pencereleri Kapatın.
Game DataFiles: Add Butonuna Basın, Hammer'î Yüklediğiniz Yerde Fdg İsimli Klasörün İçinde Counter-Strike İsimli Fdg Dosyası Olucak Onu Seçin.
Texture Format: Burda Ayar Yapmıyacağız.
Map Type: Burda Ayar Yapmıyacağız.
Default PointEntity class: İnfo_Player_Start'ı Seçiyoruz.
Default SolidEntity Class:Func_Wall'ı Seçiyoruz.
Game Executable Directory:Counter-Strike'nin Klasorünün Yerini Belirtiyoruz.
Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike
Mod Directory: Tfc Yada Başka Yüklü Olan Hl Modlarının Yüklü Olduğu Klasörünün Yerini Belirtiyoruz (Dikkat Sadece Bir Mod Seçilebilir).
Örnek: Bende Cs 1.5 Yüklü Olduğundan Mod Yüklü Değil Bende Böyle Gösterdim.
C:\Program Files\Counter-Strike\platform
Game Directory: Valve Klasörünün Olduğu Yeri Belirtiyoruz.
Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\valve
RMF Directory:Haritanızı Yaparken Kaydetmek İstediğiniz Zaman Nereye Kaydettiğinizi Bilmeniz Gerekir Belgelerim Klasörüne Haritalarım İsimli Bi Klasör Açın Ve Rmf Directory'e Klasörünüzü Tanıtın.
Örnek: C:\Haritalarım(Ben C'de Klasör Actım).
Sıra Geldi Build Programs Ayarlarına. Panelden Build Programs'ı Seçin Ve Ayarları Yapın
Build Programs
Configurations: Counter-Strike'yi Seçin.
Not:Game Configuration'daki Configurations'a Hangi Adı Girdiyseniz Build Programda'ki Configurations'daki İsim Otomatik Çıkar İki Adın'da Aynı Olmasına Dikkat Edin.
Game Executable: Hl.exe'nin Yerini Tanıtın.
Örnek: C:\Program Files\Counter-Strike\hl.exe
CSG Executable: Masaüstüne Extract Ettiğimiz Zhlt Klasöründeki Csg.exe'yi Tanıtın.
Örnek: C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlcsg.exe
BSP Executable: Masaüstüne Extract Ettiğimiz Zhlt Klasöründeki Bsp.exe'yi Tanıtın.
Örnek: C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlbsp.exe
VIS Executable:Masaüstüne Extract Ettiğimiz Zhlt Klasöründeki Vis.exe'yi Tanıtın.
Örnek: C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlvis.exe
RAD Executable: Masaüstüne Extract Ettiğimiz Zhlt Klasöründeki Vis.exe'yi Tanıtın.
Place Compile Maps İn This Directory Before Running The Game:
Haritanızı Yaptınız Compile Ettiniz Compile İşlemi Bittikten Sonra Maplarımızı Kayıt Edeceğimiz Klasörü Belirtmemiz Lazım.
Örnek: C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike\maps
Not: Genelde Olan Bir Hata Var Bazı Yeni Başlayan Tasarımcılar Maplarını Başka Klasörlere Kaydettikleri İçin Compile Bittiğinde Oyun Çalıştıgında Harita Bulunamadı Gibi Bir Hata Alıyorlar. Bunun Nedeni, CS'nin Haritayı Bulamamasıdır.
Bunun Olmaması İçin Place Compile Maps İn This Directory Before Running The Game
Örnek: C:\ProgramFiles\Counter-Strike\cstrike\maps
Ayarı Bu Şekilde Yapın. O Zaman Maplar Direk Cs Maps Klasörüne Kaydedileceği İçin haritanız açılacaktır.
Şimdi Sıra 2D Views Ayarlarında. 2D Views Penceresini Seçin Ve Ayarları Yapın.
2d views
Options: Burda Reorientprimitives On Creation İn The Active 2D View Seçeneği Hariç Hepsini Seçin Dikkat Grid Ayarlarına Ellemeyin.
Grid: Burda Ayar Yapmıyacağız.
3d views
Burda Ayar Yapmayacağız.
General
Bu Ayar Haritanızı Yaparken Bir Hata Yaptınız Ve Geri Almak İstiyorsunuz. O Zaman Buraya Bir Değer Girin Ve Ne Kadar Geri Almak İstiyosanız o Kadar Geri Alın.
Not: Dikkat Undo Level Değerinde Bilgisayarının RAM'i Düşük Olanlar İçin 50 İdeal Bir Değer Bu Tur Sistemi Düşük Olanlar Fazla Değer Girmesinler Yoksa Pc'de Kasmalar Başlar.
Textures
Texture Files: Haritanızı Tasarlarken Kullanacağınız Kaplamaların Olduğu Wad Dosyalarının Yerini Belirtir.
Örnek: C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike\csdust.wad.
________________________________________________________________________
Güzel Güzel Maplar Yapın Hep Beraber Oynuyalım
Harita Tasarımı için Gerekli Programlar
Harita Tasarım Aracı
ValveHammerEditor3.4
Compile Araçları
CompileAraclar
Haritalar İçin Wad Dosyası Oluşturan Program
Wally
Bsp Formatındaki Haritaları Map Formatına Çeviren Program
Winbspc
______________________________________________________________
Şimdi Başlıyoruz
Önce İndirdiğimiz Zip Dosyalarını Extract Edelim, Ondan Sonra Valve Hammer Editörü Yükliyelim. Yükledikten Sonra Programın Ayarlarını Yapmaya Başlayabiliriz.
Valve Hammer Editor
Programı Yükledikten Sonra Çalıştırın. Bir Pencere Açılacak Ve Ayarlarla İlgili Yardım İsteyip İstemediğinizi Soracak. Hayır Seçeneğine Tıklayın Ve Karşımız da Ayarlar Tablosu, Ekranda ki Ayarları Beraber Yapalım Şimdi.
Resimli anlatım
Oyun Konfigürasyonu ( Game Configuration )

Build Programs

2 Boyutlu Görünüm ( 2D Views )

Textures

Yazılı anlatım
Programı Çalıştırın, Tools Penceresinden Options'u Seçin. Çıkan Pencerede Game Configurations Seçeneğine Tıklayın, Ayarları Aşağıdaki Gibi Yapın.
Game configurations
Configurations: Edit Butonuna Basın Daha Sonra Add Butonuna En Son Açılan Yere İstediğiniz Bir Adı Girin Ben Counter-Strike Olarak Atadım İsmini. Daha Sonra Ok Ve Close Tuşlarına Basarak Pencereleri Kapatın.
Game DataFiles: Add Butonuna Basın, Hammer'î Yüklediğiniz Yerde Fdg İsimli Klasörün İçinde Counter-Strike İsimli Fdg Dosyası Olucak Onu Seçin.
Texture Format: Burda Ayar Yapmıyacağız.
Map Type: Burda Ayar Yapmıyacağız.
Default PointEntity class: İnfo_Player_Start'ı Seçiyoruz.
Default SolidEntity Class:Func_Wall'ı Seçiyoruz.
Game Executable Directory:Counter-Strike'nin Klasorünün Yerini Belirtiyoruz.
Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike
Mod Directory: Tfc Yada Başka Yüklü Olan Hl Modlarının Yüklü Olduğu Klasörünün Yerini Belirtiyoruz (Dikkat Sadece Bir Mod Seçilebilir).
Örnek: Bende Cs 1.5 Yüklü Olduğundan Mod Yüklü Değil Bende Böyle Gösterdim.
C:\Program Files\Counter-Strike\platform
Game Directory: Valve Klasörünün Olduğu Yeri Belirtiyoruz.
Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\valve
RMF Directory:Haritanızı Yaparken Kaydetmek İstediğiniz Zaman Nereye Kaydettiğinizi Bilmeniz Gerekir Belgelerim Klasörüne Haritalarım İsimli Bi Klasör Açın Ve Rmf Directory'e Klasörünüzü Tanıtın.
Örnek: C:\Haritalarım(Ben C'de Klasör Actım).
Sıra Geldi Build Programs Ayarlarına. Panelden Build Programs'ı Seçin Ve Ayarları Yapın
Build Programs
Configurations: Counter-Strike'yi Seçin.
Not:Game Configuration'daki Configurations'a Hangi Adı Girdiyseniz Build Programda'ki Configurations'daki İsim Otomatik Çıkar İki Adın'da Aynı Olmasına Dikkat Edin.
Game Executable: Hl.exe'nin Yerini Tanıtın.
Örnek: C:\Program Files\Counter-Strike\hl.exe
CSG Executable: Masaüstüne Extract Ettiğimiz Zhlt Klasöründeki Csg.exe'yi Tanıtın.
Örnek: C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlcsg.exe
BSP Executable: Masaüstüne Extract Ettiğimiz Zhlt Klasöründeki Bsp.exe'yi Tanıtın.
Örnek: C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlbsp.exe
VIS Executable:Masaüstüne Extract Ettiğimiz Zhlt Klasöründeki Vis.exe'yi Tanıtın.
Örnek: C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlvis.exe
RAD Executable: Masaüstüne Extract Ettiğimiz Zhlt Klasöründeki Vis.exe'yi Tanıtın.
Place Compile Maps İn This Directory Before Running The Game:
Haritanızı Yaptınız Compile Ettiniz Compile İşlemi Bittikten Sonra Maplarımızı Kayıt Edeceğimiz Klasörü Belirtmemiz Lazım.
Örnek: C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike\maps
Not: Genelde Olan Bir Hata Var Bazı Yeni Başlayan Tasarımcılar Maplarını Başka Klasörlere Kaydettikleri İçin Compile Bittiğinde Oyun Çalıştıgında Harita Bulunamadı Gibi Bir Hata Alıyorlar. Bunun Nedeni, CS'nin Haritayı Bulamamasıdır.
Bunun Olmaması İçin Place Compile Maps İn This Directory Before Running The Game
Örnek: C:\ProgramFiles\Counter-Strike\cstrike\maps
Ayarı Bu Şekilde Yapın. O Zaman Maplar Direk Cs Maps Klasörüne Kaydedileceği İçin haritanız açılacaktır.
Şimdi Sıra 2D Views Ayarlarında. 2D Views Penceresini Seçin Ve Ayarları Yapın.
2d views
Options: Burda Reorientprimitives On Creation İn The Active 2D View Seçeneği Hariç Hepsini Seçin Dikkat Grid Ayarlarına Ellemeyin.
Grid: Burda Ayar Yapmıyacağız.
3d views
Burda Ayar Yapmayacağız.
General
Bu Ayar Haritanızı Yaparken Bir Hata Yaptınız Ve Geri Almak İstiyorsunuz. O Zaman Buraya Bir Değer Girin Ve Ne Kadar Geri Almak İstiyosanız o Kadar Geri Alın.
Not: Dikkat Undo Level Değerinde Bilgisayarının RAM'i Düşük Olanlar İçin 50 İdeal Bir Değer Bu Tur Sistemi Düşük Olanlar Fazla Değer Girmesinler Yoksa Pc'de Kasmalar Başlar.
Textures
Texture Files: Haritanızı Tasarlarken Kullanacağınız Kaplamaların Olduğu Wad Dosyalarının Yerini Belirtir.
Örnek: C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike\csdust.wad.
________________________________________________________________________
Güzel Güzel Maplar Yapın Hep Beraber Oynuyalım
