1
EXE RANK
[q`]hQ$tQq
Fexe Kullanıcısı
Puanları
0
Çözümler
0
- Katılım
- 19 Haz 2010
- Mesajlar
- 1,253
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 33
İsveçli iki öğrencinin geliştirdiği hava yastıklı yakalıklar, bisikletçileri kaza anında büyük ölçüde koruyor.
Haber, İsveçli iki endüstriyel tasarım öğrencisi tarafından geliştirilen "Hövding" yani Türkçe adıyla "Reis" bisikletçiler için ölümcül kazaları büyük ölçüde azaltacağa benziyor.
Reis, aslında bir kask değil. Boyuna takılan bir yakalık...
Yakalığın açma-kapama tuşu ve pil göstergesi var.
Takıldığında neredeyse belli bile olmuyor. Ama çarpışma anında o yakalık bir hava yastığına dönüşüyor.
Serbest bırakma mekanizması, bisikletçinin anormal hareketlerini inceleyen sensörler tarafından kontrol ediliyor.
Hava yastığının şişmesi sadece 0.1 saniyede gerçekleşiyor.
Kısacık süre içinde "kallgasgenerator" denilen küçük bir alet, yakalığı helyum gazıyla dolduruyor.
Çarpışmadan sonra hava yastıkları bir kaç saniye boyunca basıncı sabit tutuyor, daha sonra hava yastığı yavaş yavaş boşalıyor.
Reis’in içinde bir de karakutu var. Karakutu kaza anında devreye giriyor ve 10 saniye boyunca kayıtta kalıyor.
Üreticiler karakutudaki bilgileri Reis’i geliştirmek için kullanıyor.
Üstelik bu işlem bedelsiz değil. Kullanılmış Reis’i şirkete verenler, yeni Reis’i indirimli alıyor.
Haber, İsveçli iki endüstriyel tasarım öğrencisi tarafından geliştirilen "Hövding" yani Türkçe adıyla "Reis" bisikletçiler için ölümcül kazaları büyük ölçüde azaltacağa benziyor.
Reis, aslında bir kask değil. Boyuna takılan bir yakalık...
Yakalığın açma-kapama tuşu ve pil göstergesi var.
Takıldığında neredeyse belli bile olmuyor. Ama çarpışma anında o yakalık bir hava yastığına dönüşüyor.
Serbest bırakma mekanizması, bisikletçinin anormal hareketlerini inceleyen sensörler tarafından kontrol ediliyor.
Hava yastığının şişmesi sadece 0.1 saniyede gerçekleşiyor.
Kısacık süre içinde "kallgasgenerator" denilen küçük bir alet, yakalığı helyum gazıyla dolduruyor.
Çarpışmadan sonra hava yastıkları bir kaç saniye boyunca basıncı sabit tutuyor, daha sonra hava yastığı yavaş yavaş boşalıyor.
Reis’in içinde bir de karakutu var. Karakutu kaza anında devreye giriyor ve 10 saniye boyunca kayıtta kalıyor.
Üreticiler karakutudaki bilgileri Reis’i geliştirmek için kullanıyor.
Üstelik bu işlem bedelsiz değil. Kullanılmış Reis’i şirkete verenler, yeni Reis’i indirimli alıyor.