Metataglar Hakkında Her şey

0
EXE RANK

Lєυтηαηт `

Fexe Kullanıcısı
Puanları 0
Çözümler 0
Katılım
11 Tem 2008
Mesajlar
943
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Lєυтηαηт `
SEO ile uzaktan yakından alakası olmayan,bilgisiz ve deneyimsiz bir kaç kimsenin yazdığına göre MetaTag’lar bütün Arama Motorları için kilit nokta.Hatta bazı SEO‘cu arkadaşlar -olduğunu sananlar- yapılacak işlemler arasına ” Meta Tag Optimizasyonunu ” ekliyorlar.

Elbette bazı MetaTaglar etkili,ancak bunlar sadece size görsel olarak avantaj sağlayacak.Bunları da şimdiki makalemde yayınlayacağım.

İlk olarak MetaTagların yapılarını inceleyelim …

Ben ise her MetaTagın ne kadar önemli olduğunu 5 yıldız üzerinden sizlere niteleyeyim..

Sıralama Kriterleri











Tek Yıldız (*) = Önemsiz

İki Yıldız (**) = Fayda Sağlamayan

Üç Yıldız (***) = Orta Derecede Etkili

Dört Yıldız (****) = Görsel Açıdan Etkili

Beş Yıldız(*****) = Sıralama Açısından Etkili

Meta Taglarımız







1) Abstract Meta Tagı (*)

Açıklama : Tek cümle ile sitenin açıklamasını içerir.

Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.

Kod :



2) Author Meta Tagı (*)

Açıklama : Site tasarımcısının adını içerir.

Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.

Kod :



3) Copyright Meta Tagı (*)

Açıklama : Sitenin telif hakkı ile ilgili bilgiler içerir.

Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.

Kod :



4) Description Meta Tagı (****)

Açıklama : Sitenin açıklamasıdır.Eğer site DMOZ’da ekli değilse,Google arama sonuçlarında Site Adının hemen altında yazan yazıdır.Esasında buraya spam keyword doldurmak hiç ama hiç akıl kârı değildir.Kesinlikle saçmalıktır.3-4 cümle ile özetlenmiş,arama sonuçlarında okuduğu zaman kullanıcıyı çekecek,mümkünse içinde site içeriği ile ilgili kelimeler sıkça geçecek -abartmadan- bir açıklama yazılmalıdır.

Önem : Google görsellikte önplana çıkartır,nadir olarak sonuçları etkileyebilir.

Kod :



5) Keywords Meta Tagı (***)

Açıklama : Tecrübelerime dayanarak,etkisin oldukça zayıf olduğu söylenebilir.Ancak yine de her sitenin uygulaması webmaster menfaatinedir.En ufak olumlu tepki bile kârdır.Bu sebeple keywordler eklenmelidir.Dikkat edilmesi gereken husus ise en fazla 20-25 kelime sınırıdır.Kelimelerin tamamı SİTE İÇERİĞİ İLE ALAKALI olmalıdır.Saçma sapan adult keywordler doldurmanın kimseye faydası yoktur.Araya muhakkak virgül konmalıdır – tercihen virgül sonrası bir boşluk sonra kelime sonra tekrar aynı döngü-.Virgül konulmaz ise tüm yazılanlar tek kelime gibi algılanır

Önem : Ciddiye alındığı söylenir,ancak ben aşırı derecede olumlu hiçbir etkisini göremedim.Yine de deneyin

Kod :



6) Language Meta Tagı (**)

Açıklama : Site dilini bota tanımlar.Google Botun ihtiyacı çokça yoktur.Ancak işe yarayabilme ihtimali göz önüne alıp eklenmelidir.

Önem : Mümkünse düzenlenmelidir.

Kod :



7) RefreshMeta Tagı (*)

Açıklama : Oldukça gereksiz,bir o kadar da tehlikelidir.Bu taga kızan botlar olup,gönül koyabilir.Nadir uğrar,geldi mi de pek indexleyesi gelmez.

Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.

Kod :



8) Revisit Meta Tagı (*)

Açıklama : Botu bir daha ne vakit çağıralım meta tagıdır.Hiç bir işe yaramaz. En iyisi bu tagı hiç kullanmamak

Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.

Kod :



9) Robot Meta Tagı (*)

Açıklama : Sayfanın indexlenip indexlenmemesi konusunda gerekli bir koddur.Eğer botun ziyaret etmemesi için kullanacaksanız robots.txt dosyasından da disallow vermeniz önerilir.index komutu verip beni indexler misin diyebilirsiniz,ancak oldukça gereksizdir önerilmez.

Önem : Hiçbir arama motoru ciddiye almaz.

Kod :



10) Akıllı Webmaster Meta Tagı (*****)

Açıklama : Descriptionu,Keywordu,bir de garanti olsun diye Language metasını ekler.Başka hiçbirşey yapmaz.Çünkü bilir ki arama motorları üstten indexlemeye başlar.Ve her satır kaybı site içerisindeki içeriğin önemini biraz daha arttırır.

Önem : Arama Motoru Optimizasyonundaki en önemli etkendir.

Kod :



(Burada espiri yapmak istedik ama net anlaşılmamış olsa gerek garip garip yorumlar geliyor. Düzeltmek istedim.
 
Geri
Üst