1
EXE RANK
-LaedRi.``
Fexe Kullanıcısı
Puanları
0
Çözümler
0
- Katılım
- 6 Mar 2009
- Mesajlar
- 1,906
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 39
ODTÜ Teknokent Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi (METUTECH-ATOM) ile ODTÜ Enformatik Enstitüsü, "Global Game Jam 2010" (GGJ - Yenilikçi Oyun Geliştirme Dünya Maratonu) etkinliğine ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor.
Dünya ile aynı anda 29-31 Ocakta ODTÜ’nün ev sahipliğinde ve Turkcell’in desteğiyle gerçekleştirilecek etkinliğe bu yıl Türkiye’den 160 kişi başvurdu. Seçilecek 75 ila 100 kişi, internet ortamında diğer ülkelerdeki katılımcılarla 48 saatte Türkiye için "yenilikçi oyun" üretecek.
Bu yıl, 38 ülkeden 134 merkezin katılacağı etkinlikte, farklı disiplinlerden Türk oyun geliştiriciler dünya birincisi olmak için ter dökecek.
Etkinlikte, Enformatik Enstitüsü’nde sunulan teknik imkanlarla değişik platformda internet üzerinden oyun geliştirmekte özgür olacak Türk oyuncular, 4-5 kişilik gruplarla verilen yerel temaya göre ayrı ayrı oyunlar tasarlayacak.
Profesyonellerin yanı sıra amatör oyun geliştiricilerin de katılabileceği etkinlikte, aynı anda sisteme girilerek 48 saat içinde çeşitli konularda oyunlar geliştirilecek.
Etkinliğin ilk gününde, hem katılımcılara hem de oyunseverlere yönelik oyun geliştirme oturumları düzenlenecek ve Türkiye’ye oyun geliştirirken temel alınacak konu katılımcılara iletilecek. Takımlar kurulduktan sonra 48 saatlik uykusuz maraton başlayacak.
"Dünya birinciliğini hedefliyoruz"
Etkinlik Koordinatör Yardımcısı Harun Yıldız, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye’nin etkinliğe geçtiğimiz yıl ilk defa katıldığını ve dünya üçüncüsü olduğunu söyledi.
Bu yılki hedeflerinin dünya birinciliği olduğunu ifade eden Yıldız, "Dünyada yaklaşık 1050 başvuru var bunların içinde her 8 başvurudan biri Türk. En yoğun başvuruyu Türkiye aldı. Yine birincilik için oynayacağız. Oyun sayımızı 20’ye çıkarmaya çalışıyoruz" dedi.
Türkiye’de dijital oyun sektörünü ve kültürünü yaşatmayı, desteklemeyi amaçladıklarını anlatan Yıldız, "İnsanlar 2 gün boyunca hiçbir şey düşünmeden sadece oyun yapmayı, bir oyun geliştirip ortaya koymayı hedefliyor" diye konuştu.
-Gruplar-
Zinek Simülasyon ve Oyun Geliştirme Platformu’ndan, Yiğit Orçun Gökbulut ise geliştirdikleri "Zinek Oyun Motoru" hakkında şu bilgileri verdi:
"Şu anda kendi geliştirdiğimiz bir oyun motoru üzerinde çalışıyoruz. Oyun yapmak isteyenlere teknolojik alt yapı sağlayacak bir sistem, bir yazılım. İnsanların istedikleri anda istedikleri amatör oyunları geliştirebilecekleri bir platform... Şu anda geliştirmekte olduğumuz oyun motorunun demo sahnesi hazırlanıyor.
Mezarlıkta büyük olaylarda sorun yaşanınca, örneğin veba gibi salgınlar olduğunda insanlar yeteri kadar mezar bulamayınca cenazelerini yeraltında saklıyorlardı. Biz bunu konu alan içinde biraz korku ögesi bulunduran bir demo geliştireceğiz. Aslında bu oynanabilir bir oyun ama asıl amaç geliştirdiğimizteknolojiyi insanlara sunabilmek."
"Zibumi" grubundan Zeynep Bilirgil de GGJ’nin birçok farklı disiplinden programcı, grafik tasarımcısı, müzisyen ve oyun tasarımcısını bir araya getiren bir etkinlik olduğunu belirterek, "Geçtiğimiz yıl yaratıcı oyunlar çıktı. 2 gün uykusuz kaldık ama buna değdi" dedi.
Etkinlik ODTÜ Enformatik Enstitüsü’nde olacak
GGJ etkinliğinin bu yıl dünya ile aynı zamanda düzenleneceği ODTÜ Enformatik Enstitüsü’nün Müdürü Prof. Dr. Nazife Baykal, AA muhabirinin sorularını yanıtlarken bünyelerinde 5 anabilim dalı, çeşitli master ve doktora programları bulunduğunu söyledi.
Enstitünün 500 yüksek lisans öğrencisine sahip olduğunu anlatan Prof. Dr. Baykal, "Yüksek lisans programları arasında, oyun teknolojileri bizim çok önem verdiğimiz bir program, oyun geliştirme dünya maratonuna da ev sahipliği yapmaktan büyük gurur duyuyoruz" diye konuştu.
Oyun geliştirme maratonunda, öğrencilerin, gençlerin bir temayı fikre, fikri aksiyona, aksiyonu ise bir ürüne dönüştürmeye çalıştığını ifade eden Baykal, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bu etkinlik 48 saat içinde büyük bir tutku ve azimle birbirini tanımayan grupların bir araya gelerek birbirleriyle bütünleşerek bir amaca yönelik ürüne doğru gitme yolunda büyük bir adımdır. Bu eğitim sistemimiz içinde yeni bir yaklaşım sergilemekte, bu yaklaşım da gençlerimize bu olanağı vermek adına oldukça anlamlı.
Oyun teknolojileri master programı ise bu maratonun ardından başarılı gençlerin elde ettiği ulusal ve uluslararası başarılarını master programında değerlendirecek ve onlara öncelik tanıyacaktır.
Global Game Jam
Pek çok ülkede yerel oyun geliştirme etkinlikleri yıllardır yapılıyor. Bu etkinliklerde birbirini tanıyan ya da tanımayan oyun geliştiricileri, bir araya gelerek belirlenen süreler içinde oyun geliştirmeye çalışıyor.
Bu tür "Game Jam", yani toplu oyun geliştirme etkinlikleri, hem kişisel olarak oyun geliştiricilerin bilgi ve deneyimlerini farklı boyutlara taşıyor hem de yerel oyun sektörlerinin yenilikçi fikirlerle zenginleşmesini sağlıyor.
Global Game Jam, IGDA (Uluslararası Oyun Geliştiricileri Derneği) Eğitim Odak Grubu’nun yönlendirmesiyle ortaya çıkan bu etkinliğin ana hedefi, katılımcıların 48 saatlik kısa bir zaman diliminde yaratıcılıklarını ve pratik zekalarını kullanarak, en eğlenceli ve oynanabilir oyunu hiç tanımadıkları kişiler ile birlikte geliştirebilmeleri olarak tanımlanıyor.
Dünya ile aynı anda 29-31 Ocakta ODTÜ’nün ev sahipliğinde ve Turkcell’in desteğiyle gerçekleştirilecek etkinliğe bu yıl Türkiye’den 160 kişi başvurdu. Seçilecek 75 ila 100 kişi, internet ortamında diğer ülkelerdeki katılımcılarla 48 saatte Türkiye için "yenilikçi oyun" üretecek.
Bu yıl, 38 ülkeden 134 merkezin katılacağı etkinlikte, farklı disiplinlerden Türk oyun geliştiriciler dünya birincisi olmak için ter dökecek.
Etkinlikte, Enformatik Enstitüsü’nde sunulan teknik imkanlarla değişik platformda internet üzerinden oyun geliştirmekte özgür olacak Türk oyuncular, 4-5 kişilik gruplarla verilen yerel temaya göre ayrı ayrı oyunlar tasarlayacak.
Profesyonellerin yanı sıra amatör oyun geliştiricilerin de katılabileceği etkinlikte, aynı anda sisteme girilerek 48 saat içinde çeşitli konularda oyunlar geliştirilecek.
Etkinliğin ilk gününde, hem katılımcılara hem de oyunseverlere yönelik oyun geliştirme oturumları düzenlenecek ve Türkiye’ye oyun geliştirirken temel alınacak konu katılımcılara iletilecek. Takımlar kurulduktan sonra 48 saatlik uykusuz maraton başlayacak.
"Dünya birinciliğini hedefliyoruz"
Etkinlik Koordinatör Yardımcısı Harun Yıldız, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye’nin etkinliğe geçtiğimiz yıl ilk defa katıldığını ve dünya üçüncüsü olduğunu söyledi.
Bu yılki hedeflerinin dünya birinciliği olduğunu ifade eden Yıldız, "Dünyada yaklaşık 1050 başvuru var bunların içinde her 8 başvurudan biri Türk. En yoğun başvuruyu Türkiye aldı. Yine birincilik için oynayacağız. Oyun sayımızı 20’ye çıkarmaya çalışıyoruz" dedi.
Türkiye’de dijital oyun sektörünü ve kültürünü yaşatmayı, desteklemeyi amaçladıklarını anlatan Yıldız, "İnsanlar 2 gün boyunca hiçbir şey düşünmeden sadece oyun yapmayı, bir oyun geliştirip ortaya koymayı hedefliyor" diye konuştu.
-Gruplar-
Zinek Simülasyon ve Oyun Geliştirme Platformu’ndan, Yiğit Orçun Gökbulut ise geliştirdikleri "Zinek Oyun Motoru" hakkında şu bilgileri verdi:
"Şu anda kendi geliştirdiğimiz bir oyun motoru üzerinde çalışıyoruz. Oyun yapmak isteyenlere teknolojik alt yapı sağlayacak bir sistem, bir yazılım. İnsanların istedikleri anda istedikleri amatör oyunları geliştirebilecekleri bir platform... Şu anda geliştirmekte olduğumuz oyun motorunun demo sahnesi hazırlanıyor.
Mezarlıkta büyük olaylarda sorun yaşanınca, örneğin veba gibi salgınlar olduğunda insanlar yeteri kadar mezar bulamayınca cenazelerini yeraltında saklıyorlardı. Biz bunu konu alan içinde biraz korku ögesi bulunduran bir demo geliştireceğiz. Aslında bu oynanabilir bir oyun ama asıl amaç geliştirdiğimizteknolojiyi insanlara sunabilmek."
"Zibumi" grubundan Zeynep Bilirgil de GGJ’nin birçok farklı disiplinden programcı, grafik tasarımcısı, müzisyen ve oyun tasarımcısını bir araya getiren bir etkinlik olduğunu belirterek, "Geçtiğimiz yıl yaratıcı oyunlar çıktı. 2 gün uykusuz kaldık ama buna değdi" dedi.
Etkinlik ODTÜ Enformatik Enstitüsü’nde olacak
GGJ etkinliğinin bu yıl dünya ile aynı zamanda düzenleneceği ODTÜ Enformatik Enstitüsü’nün Müdürü Prof. Dr. Nazife Baykal, AA muhabirinin sorularını yanıtlarken bünyelerinde 5 anabilim dalı, çeşitli master ve doktora programları bulunduğunu söyledi.
Enstitünün 500 yüksek lisans öğrencisine sahip olduğunu anlatan Prof. Dr. Baykal, "Yüksek lisans programları arasında, oyun teknolojileri bizim çok önem verdiğimiz bir program, oyun geliştirme dünya maratonuna da ev sahipliği yapmaktan büyük gurur duyuyoruz" diye konuştu.
Oyun geliştirme maratonunda, öğrencilerin, gençlerin bir temayı fikre, fikri aksiyona, aksiyonu ise bir ürüne dönüştürmeye çalıştığını ifade eden Baykal, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bu etkinlik 48 saat içinde büyük bir tutku ve azimle birbirini tanımayan grupların bir araya gelerek birbirleriyle bütünleşerek bir amaca yönelik ürüne doğru gitme yolunda büyük bir adımdır. Bu eğitim sistemimiz içinde yeni bir yaklaşım sergilemekte, bu yaklaşım da gençlerimize bu olanağı vermek adına oldukça anlamlı.
Oyun teknolojileri master programı ise bu maratonun ardından başarılı gençlerin elde ettiği ulusal ve uluslararası başarılarını master programında değerlendirecek ve onlara öncelik tanıyacaktır.
Global Game Jam
Pek çok ülkede yerel oyun geliştirme etkinlikleri yıllardır yapılıyor. Bu etkinliklerde birbirini tanıyan ya da tanımayan oyun geliştiricileri, bir araya gelerek belirlenen süreler içinde oyun geliştirmeye çalışıyor.
Bu tür "Game Jam", yani toplu oyun geliştirme etkinlikleri, hem kişisel olarak oyun geliştiricilerin bilgi ve deneyimlerini farklı boyutlara taşıyor hem de yerel oyun sektörlerinin yenilikçi fikirlerle zenginleşmesini sağlıyor.
Global Game Jam, IGDA (Uluslararası Oyun Geliştiricileri Derneği) Eğitim Odak Grubu’nun yönlendirmesiyle ortaya çıkan bu etkinliğin ana hedefi, katılımcıların 48 saatlik kısa bir zaman diliminde yaratıcılıklarını ve pratik zekalarını kullanarak, en eğlenceli ve oynanabilir oyunu hiç tanımadıkları kişiler ile birlikte geliştirebilmeleri olarak tanımlanıyor.