10. sınıf (lise 2) dil anlatım sayfa 147-148-149-150-151-152-153-154-155-156-157-158

sayfa 147 hazırlık 1.bir konu hakkında bilgi edinmek için o konuyla ilgili yazılmış metinlere,ansiklopedilere ve konuyla ilgili diğer kaynaklara başvurulur. 2.''ansiklopedik bilgi''sözüyle ansiklopedi ile ilgili bilgi,ansiklopedilerde verilen bilgiler gibi verilmiş bilgi anlatılmaya çalışılır. 3.öğrenilen bilgiler notlar alınarak ve tekrar edilerek kalıcı hale getirilebilir. 4.öğrenilenlerin başkalarına aktarılırken doğru ve eksiksiz olarak aktarılmasına dikkat edilmelidir. 5.bir


Yeni Konu aç
  1. Üyelik tarihi
    20.11.2010
    Mesajları
    2.433
    Konuları
    826
    Rep Puanı
    19
    Aldığı Beğeni
    0
    İsim
    Yavuz

    --------------------------------------------------------------------
    sayfa 147 hazırlık
    1.bir konu hakkında bilgi edinmek için o konuyla ilgili yazılmış metinlere,ansiklopedilere ve konuyla ilgili diğer kaynaklara başvurulur.
    2.''ansiklopedik bilgi''sözüyle ansiklopedi ile ilgili bilgi,ansiklopedilerde verilen bilgiler gibi verilmiş bilgi anlatılmaya çalışılır.
    3.öğrenilen bilgiler notlar alınarak ve tekrar edilerek kalıcı hale getirilebilir.
    4.öğrenilenlerin başkalarına aktarılırken doğru ve eksiksiz olarak aktarılmasına dikkat edilmelidir.
    5.bir metnin anlaşılması ve yorumlanmasında okuyucunun gerekli bilgi birikimine sahip olması gerekir.

    sayfa 148
    1.metin
    1.metinde meridyenin ne olduğu ve özellikleri verilmiştir.
    2.metin,okuyucuya meridyenler hakkında bilgi vermek amacıyla yazılımıştır.

    2.metin soruları
    1.verilen metinde klasisizmin gayesi,dayandığı temel özellikler ve bunların açıklaması verilmiştir.
    2.öğretici anlatımlarda daha çok nesnel anlatım türü kullanılır.

    3.metin soruları
    1.metinde maddenin 3 hali hakkında öğretici bilgiler verilmiştir.
    2.verilen mtindeki parçalar arasında konunun daha iyi öğretilmesi ,anlaşılması açısından bir ilişki kurulmuştur
    9.etkinlik
    *''futbol yirmi iki oyuncu ile oynanan bir spordur.90x50 boyutunda bir sahada oynanan bu oyunda amaç rakip kaleye topu belli kurallar dahilinde atabilmektir.''


    sayaf 149
    2.etkinlik
    *tabloda verilen özelliklerin hepsi bütün metinler içindir.

    3.etkinlik
    merdiyenler----meridyenler hakkında bilgi vermek
    klasisizm---klasisizm hakkında bilgi vermek
    maddenin üç hali---maddenin üç hali hakkında bilgi vermek

    sayfa 150
    5.etkinlik
    *4.metinde söz sanatlarına ,yan anlam ifade eden kelime ve kelime gruplarına yer verilmiş buna karşın 5.metinde bu ifadelere yer verilmemiştir.
    *öğretici metinlerde söz sanatlarına ,yan anlam ifade eden kelime ve kelime gruplarına yer verilmez.
    8.etkinlik
    ortak yönleri
    bir konu hakkında açıklama yapma,bilgi verme ,konuyu aydınlatma amacıyla yazılırlar.
    *dil göndergesel işlevinde kullanılır.
    *söz sanatları ,yan anlamlı kelime ve kelime grupları bulunmaz.

    farklı yönleri
    *herbiri farklı bir konu işler.


    11.etkinlik
    birdenbire
    giderek
    birdenbire
    çok
    hep
    gözünüzün içine bakıp
    sabırla
    şu tarihte
    hemen ardından
    artık durmadan
    uzun uzun
    ballandıra ballandıra
    uzun da
    birdenbire
    şöyle
    böyle
    yazar
    dursuz duraksız
    bir o kadar da
    hiç mi hiç
    yine
    bugün

    *metne yerleştirilen zarflar ,yapılan iş,olu veya hareketlerin anlamını çeşitli yönlerden etkileyerek metnin anlatımına katkıda bulunmuştur.
    *sıfatlar isimleri niteler veya belirtir,zarflar ise fiilleri belirtir

    7. metnin anlaşılması için okuyucunun bilgiyi kavrayabilecek belli bir birikime sahip olması gerekir.



    sayfa 155-159
    hazırlık
    1-bilgi sahibi olunan bir konu hakkında açıklama yapılırken açıklaması yapılan konu özetleyici ve yargı bildiren ifadelerle verilmektedir.
    2-düşünceyi geliştirme yollarından(örneklendirme,açıklama,karşılaştırma) yararlanırdım.
    3-yaşadığımız her an zamn kavramını algılarız..

    1.Etkinlik
    >metinlerin ortak özellikleri
    -dil göndergesel işlevde kullanılır
    -ifadeler kesin ve açıktır
    -düşünceyi geliştirme yollarındn yararlanılır
    -yazarın amacı okuyucuyu bilgilendirmektir
    -ifadeyi veren cümleler özetleyicidir
    -sade,gösterişsiz,yalın,duru anlatım vardır
    -kelimeler gerçek anlamıyla kullanılır
    -alıcının ve sunucunun bilgi birikiminin olması gerekir
    -konunun can alıcı,dikkat çekici yönleri ön plandadır.

    İNCELEME
    1.metin
    1-metin kompozisyon kavramını açıklamak için yazılmıştır.
    2-yazar açıklanan konuyla ilgili yeterli bilgiye sahiptir.
    3-çoğunda bir yığın bilgi var fakat bunların konu ile ilgisi yok ve çoğu karmakarışık.Kompozisyon işte bunların zıddıdır.Çeşitli konularda düzensiz bir yığın bilgiye sahip olmak yeterli değildir.Öğrenci herhangi bir konuda lüzumlu ile lüzumsuzu seçebilmeli,fikirlerini bir sıraya koymasını öğrenmelidir...vs.
    4-yazar düşüncey geliştirme yollarından yararlanmıştır.


    2.metin
    1-metinde işlenen çiçek konusu değişik milletlern çiçeğe ve dolayısıyla doğaya duyduğu sevgi yönüyle ele alınmıştır.
    2-değişik milletlerin(Japonlar,Çinliler,Türkler) karşılaştırlması ve bu milletlerin çiçeğe ve doğaya verdiği önemi belirten örneklerle işlenmiştir.

    2.Etkinlik
    bu metinlerde dil göndergeselişlevde kullanılmıştır.
    3.Etkinlik
    durum zarfları fiil veya fiilimsileri durum yönünden niteleyerek metindeki cümlelere bu yönüyle anlam kazandırmıştır.

    3.metin
    1-hikayede yoğunluk kavramının hikayelere göre değişen yönleri üzerinde durulmuştur.
    2-yazar,bu metinde açıkladığı konuya hakimdir.

    4.Etkinlik
    >yazar okuyucuya seslenmiştir.
    <yazar,işlediği konuyu okuyucuy olduğu gibi, karmakarışık ve anlaşılması zor cümlelere yer vermeden aktrmaya çalışmıştır.

    5.Etkinlik
    tablodakilerin hepsini işaretleyin.

    ANLAMA ve YORUMLAMA
    6.Etkinlik
    -dil göndergesel işlevde kullanılır,düşünce ve duygu kısa ve kesin ifadelerle dile getirilir, konu örneklerle ve karşılaştırmalarla açıklanmaya çalışılır.
    7.Etkinlik
    tablodaki özellikler..

    --------------------------------------------------------------------

    --------------------------------------------------------------------
    Bir önceki konumuz olan «10. Sınıf Türk Edebiyatı Konu Anlatımı [Kapsamlı]» konumuzunda ilginizi çekeceğini düşünerek incelemenizi tavsiye ederiz.

    Alıntı 04-01-11
  2. Üyelik tarihi
    27.02.2013
    Mesajları
    1.225
    Konuları
    704
    Rep Puanı
    10
    Aldığı Beğeni
    0
    Nerden
    Kocaeli
    Takımı
    Galatasaray
    İsim
    T.C Alihan
    tşk

    --------------------------------------------------------------------
    Alıntı 09-03-13

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 19-02-13, 21:10
  2. Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 12-02-13, 21:04
  3. Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 30-12-12, 11:29
  4. Arapça lise 3.cü sınıf
    By By FeD in forum Ödev ve Tezler
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 03-08-12, 22:40
  5. Zambak 10.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Sayfa 9-30 1.Ünite
    By Experienced in forum Dil ve Anlatım
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 15-07-12, 00:15

Bu Konudaki Etiketler

vBulletin® Jelsoft Enterprises Ltd © 2014 / Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.1